سازه عجیب بن‌سلمان وسط بیابان عربستان

هیچ چیز نمی‌تواند فراتر از تصویری که اکثر مردم از عربستان سعودی دارند به اندازه یک سرزمین زمستانی، عجیب باشد، و با این حال، این کشور دقیقاً همان برنامه را در کوه‌های نئوم، یعنی شهر آینده» خود اجرایی می‌کند.

سازه عجیب بن‌سلمان وسط بیابان عربستان

 این پروژه شهری جدید در منطقه شمال غرب کشور عربستان سعودی در استان تبوک در حال ساخت است. این مکان میزبان یک پیست اسکی ماورایی به نام «Trojena» خواهد بود که ترکیبی از معماری واقعی و مجازی، دریاچه‌ای ساخته دست بشر و مناظر مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد.

ایده اسکی کردن در شیب‌های نئوم عربستان سعودی مضحک به نظر می‌رسد؛ با این حال کلارک ویلیامز، که مدیریت بازاریابی و ارتباطات برای نئوم را بر عهده دارد، به یورونیوز سفر می‌گوید که این آسان‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید.

ویلیامز می‌گوید: «مردم می‌گویند، یک دقیقه صبر کنید، در عربستان سعودی برف آمده است؟» حقیقت این است که ما برای ایجاد برف در نئوم فقط به -۳ درجه سانتیگراد نیاز داریم و می‌توانیم این کار را برای سه ماه از سال انجام دهیم.

در کوه‌های نزدیک به نئوم، دما به طور طبیعی در زمستان به زیر صفر درجه می‌رسد.

(عکس) سازه عجیب بن‌سلمان وسط بیابان عربستان!

با در نظر گرفتن گردشگری پایدار، سازندگان «Trojena» ادعا می‌کنند که روی به حداقل رساندن مصرف آب و به حداکثر رساندن بازیافت آب هنگام برف‌ریزی تمرکز می‌کنند.

ویلیامز توضیح می‌دهد: «در برف‌سازی‌مان، تا حد امکان از منابع پایدار استفاده خواهیم کرد، چه انرژی خورشیدی و چه انرژی باد.»

ما همچنین از آب کارخانه نمک‌زدایی طبیعی استفاده خواهیم کرد، که یک راه حل پیشرفته است و تلاش می‌کنیم تا حد ممکن آب را از ذوب برف جمع آوری کنیم.»

به گفته ویلیامز، این آب دوباره به سیستم بازگردانده می‌شود که برف را برای دامنه‌های استراحتگاه ایجاد می‌کند.

در حالی که زمستان فرصت اسکی کردن در شیب‌های ۳۶ کیلومتری «Trojena» را فراهم می‌کند، مردم می‌توانند از دریاچه مصنوعی لذت ببرند و انواع ورزش‌های آبی و همچنین دوچرخه سواری در کوهستان را در بقیه ایام سال در آنجا انجام دهند.

در تابستان، زمانی که خلیج بسیار گرم می‌شود، مردم محلی می‌توانند در «Trojena» خنک شوند، جایی که میانگین دما حدود ۱۰ درجه کمتر از سایر شهر‌های عربستان است و رطوبت وجود ندارد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    4

    ما هم در پسترفتیم حال کنید . امام زمون میاد درستش میکند همین هفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مشاوره های، فرویدت از احادیث سرقت می، کنند و حافظ از، قران به کمال یافت تو درست بو نیستی

    • 2

      تو عرضه نداری در اروپا از احادیث می دزدند

    • 0

      کره زمین از مد انداخت اسفالت غرب گرم شده وخاک شهرها تخریب شد

    • 2

      جدابادت از ذین مقبره معبذ داتستند نه صحرای عرفات... انچه امام زمان به من عنایت کرده امثال تؤ لال اید و کپی، زن... برو هندوانه ات بغلتان تو امام جه می، فهمی دهانت به برج باز ماند دهات

      عربستان به معجزه کلام امامان حسادت می، کنند نادان حضرت علی را جرجی زیدان شناسد

  • ناشناس
    0

    گاو شیرده عرب از خر جفتک زن عجم جلو افتاد

    نظرات شما -
    • 0

      حالا با دیدن برج جفتک نزنید حیف انهمه شهرهای زیست محیطی که اسفالت برج کردید تخریب خاک گرسنگیه

    • 0

      در اروپا برج هم جا مکان داره کلی شهر طبیعی، زیست بوم با کلبه دل علفزار دارند

  • ناشناس
    0

    خاک بر سرت بجای اینکه همه ثروت مملکت تا خرج غزه وفلسطین ولبنان واین تروریست واون ترو ریست کنی میای این جنگولک بازیا را در میاری که خشم خدارا در پی دارد !!!!!

  • ناشناس
    1

    برنامه هایی که چهل و اندی سال قبل در ایران شروع شده بود و در جریان ساخت و پیشرفت بودیم را الان عربستان داره انجام میده خدا کنه بن سلمان را کله پا نکنن

    نظرات شما -
    • فاطمه حیدری
      2

      به اسم ابادی تمام باغات و مزازع اطراف شهرها تخریب شد.. الان معلوم شده اشتباهه و اروپایی، خانه ویلایی وسط چمنزار داره

    • 0

      بجای خودخواهی ادم به نظرات بها بده.... ادم دور حریم هزاره دست نخورده امامزاده را با دکان پر نمی کنه و نهر اب امامزاده کنار شهر با سنگ پر نمی، کنه

  • فاطمه حیدری
    5

    پیشرفت به هلند می گن به صورت ویلایی خانه دور طبیعت می سازه..و گرسنه نمی مانند.. عربستان حاشیه شهرهایش گرسنه فقیر بودجه هم خرج برج

  • ناشناسا
    1

    این مردک مگر مسلمان نیست چر ااسمش را انگلیسی گذاشته وفامیلش فارسی استش خودش هم گه میگوید پادشاه عربستان استش پس چرا اسهما وفامیلهای غیر عربی دارید اخه بن هم شد اسم یا سلمان هم یه اسم فارسی استش خنده دارها خودت پادشاه کشور عربی باشی ولی اسمش خارجی انگلیس فامیل ایرانی استش افای بن سلمانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معشوقه هایش، هالیوودی اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها