5 انیمیشن 5 دقیقه ای برای بزرگسالان که حتما باید ببینند!

کارگردان‌های انیمیشن در عرض پنج الی ده دقیقه غوغا می‌کنند و در این مدت زمان مسائلی را بازنمایی می‌کنند که ممکن است فیلم‌ها به آن نپرداخته باشند. حتی اگر خودتان اهل انیمیشن نباشید حتما ذوق کودکان را حین انیمیشن دیدن، دیده‌اید.

5 انیمیشن 5 دقیقه ای برای بزرگسالان که حتما باید ببینند!

شاید در میان شلوغی‌های روزمره فرصتی برای انیمیشن دیدن پیدا نکنید یا فیلم دیدن برایتان در اولویت باشد، اما اگر با انیمیشن‌های کوتاه شروع کنید، متوجه ارزش آن خواهید شد. گاهی برخی از انیمیشن‌ها پیچیده‌ترین مفاهیم فلسفی را در اندک زمانی شرح می‌دهند که ممکن است دانستن آن‌ها تاثیر مثبتی بر زندگی ما بگذارد. راهنماتو پنج پیشنهاد جذاب برای شما دارد، همراه بمانید.

  1. عشق مو (Hair Love) 2019

عشق پدر به دخترش در غیاب همسر فقط در شش و نیم دقیقه محتوای این انیمیشن کوتاه را در بر می‌گیرد. پدر به زیبایی موهای دخترش را می‌بندد و به او عشق می‌ورزد. متیو ای چری فیلم‌نامه این انیمیشن را نوشته و با همکاری اورت داونینگ و بروس اسمیت ساخته است. این انیمیشن کوتاه در IMDb امتیاز 4/7 را از آن خود کرده است چرا که در کمترین زمان ممکن آنچه بر این پدر و دختر، پس از مرگ همسر، گذشته است را نمایان می‌کند. اگرچه در این انیمیشن به جای مفاهیم فلسفی، بیشتر به مفاهیم عاطفی پرداخته شده است، اما توجه‌ها را به شدت به خود جلب کرده است.

1

  1. Model Citizen 2020

یکی از مشکلات عمده زندگی مدرن این است که انگار همه ما شبیه به یکدیگر شده‌ایم، اما چه کسی به این یکنواختی پایان می‌دهد؟ چنین مفهومی تشکیل دهنده این انیمیشن 5 دقیقه‌ای است. دیوید جیمز آرمزبی به درستی در کوتاه‌ترین مدت زمان توانسته است ارتباط تنگاتنگ میان زندگی ربات‌گونه و انسانی را در تناقض با یکدیگر در فضایی سیاه و سفید نشان دهد. استفاده از ماسک‌ها، روبه‌رویی با مرگ و کنترل شدگی مداوم از دیگر مواردی است که این انیمیشن مفهومی را جذاب می‌کند. وقتی که نقاب از چهره برداریم و تصمیم بگیریم که خودمان باشیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ جواب این سوال در Model Citizen است. شایدتبه همین دلیل است که این انیمیشن توانسته است در IMDb امتیاز 6/6 را به دست آورد.

  1. Bao 2018

پیکسار یکی از معروف‌ترین استودیوهای انیمیشن در سطح جهان است و بائو اولین انیمیشن کوتاهی است که این استودیو منتشر کرده است. داستان ساده اما بسیار جالب آن حکایت از رویدادی جدید دارد چرا که یک دفعه نانِ سر سفره زنده می‌شود و زن تصمیم به بزرگ کردن نان می‌کند. علاقه شدیدی که زن به بائو دارد باعث می‌شود که کنترلگری بسیار زیادی روی او داشته باشد. این دقیقا یکی از مهم‌ترین مفاهیم در روانشناسی رابطه میان مادر و کودک است که همه ما باید از آن خبر داشته باشیم. این انیمیشن بسیار جالب در IMDb امتیاز 5/7 را از آن خود کرده است.

1

  1. Negative space 2017

ما به فرزندان خود چه چیزهایی یاد می‌دهیم؟ ارتباط کلامی بین ما و فرزندانمان حامل چه محتوایی است؟ و البته معنای مرگ چیست؟ این مفاهیم تمام چیزی است که در رابطه میان یک پدر و پسر به تصویر کشیده می‌شود. ماکس پورتر و رو کوواهاتا تصمیم گرفته‌اند که این مفاهیم را به شکل انیمیشن استاپ موشن نشان دهند. وقتی با این انیمیشن روبه رو شویم مردی وسواسی را می‌بینیم که چمدانش را بسیار مرتب می‌چیند، اما قضیه چیست؟ این انیمیشن پنج دقیقه‌ای توانسته است امتیاز 4/7 را از آن خود کند.

1

  1. کارمند (The Employment) 2008

ما هر کدام مشغول به شغلی هستیم در این میان چه آن شغل را دوست داشته باشیم، چه تنها برای کسب درآمد سرکار برویم، از نظر نمادین شکل آن کار را به خود می‌گیریم تا بتوانیم بیشتر با آن ارتباط برقرار کنیم. حال اگر آن شغل را دوست بداریم از تک تک لحظات زندگیمان لذت می‌بریم. آیا کارمندان این انیمیشن از شغل خود لذت می‌برند؟ در این انیمیشن انسان‌ها کارکرد اشیا را پیدا می‌کنند که می‌تواند طعنه‌ای به انفعال انسان‌ها در عصر مدرن بزند. سانتیاگو بو گراسو و پاتریکو پلازا به زیبایی توانسته اند تمام این مفاهیم را در کمتر از 7 دقیقه انیمیشن نشان دهند. به همین خاطر است که این انیمیشن در IMDb امتیاز 8 را از آن خود کرده است. پس دست بجنبانید و از همین انیمیشن شروع کنید.

1

 
منبع: راهنماتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها