۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

بسیاری از درام‌های تاریخی این مفهوم را به شکلی عمیق مورد بررسی قرار می‌دهند و اغلب یک شخصیت مدرن را به گذشته محافظه‌کارانه‌تر منتقل می‌کنند. این‌ها نیز اغلب داستان‌های عاشقانه‌ای هستند که کمی رمز و راز و زوایای مرموز و پنهان در آن‌ها دخیل شده است.

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

سفر در زمان یک ابزار داستانی محبوب است که در ژانر‌های مختلف، از علمی تخیلی گرفته تا عاشقانه، در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مانند Back to the Future, Looper و Outlander استفاده شده است. این مفهوم جذاب در درام‌های کره‌ای نیز به موضوعی محبوب تبدیل شده است. از آنجایی که درام‌های کره‌ای همچنان به سرگرم کردن و جذب مخاطبان در سراسر جهان ادامه می‌هند، بینندگان در آرشیو‌های غنی تولیدات گذشته به دنبال سریال‌های جذاب گشته و درام‌های کره‌ای جذاب، اما پنهانی با موضوع سفر در زمان را کشف می‌کنند که برداشتی تازه از یک کلیشه پرطرفدار را به نمایش می‌گذارند.

 بسیاری از درام‌های تاریخی این مفهوم را به شکلی عمیق مورد بررسی قرار می‌دهند و اغلب یک شخصیت مدرن را به گذشته محافظه‌کارانه‌تر منتقل می‌کنند. این‌ها نیز اغلب داستان‌های عاشقانه‌ای هستند که کمی رمز و راز و زوایای مرموز و پنهان در آن‌ها دخیل شده است. بسیاری از اوقات، درام‌های کره‌ای با موضوع سفر زمان دارای طنز و کمدی زیادی هستند، جایی که یک شخصیت (یا چند شخصیت) در یک دوره زمانی وارد می‌شوند که به آن تعلق ندارند و بدین ترتیب سناریو‌هایی کمدی شکل می‌گیرد. از فانتزی عاشقانه Splash Splash Love گرفته تا روایت مسحور کننده Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo، هر درام کره‌ای چشم اندازی متفاوت به مقوله سفر در زمان به عنوان یک مفهوم به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ مورد از بهترین سریال‌های کره‌ای در مورد سفر در زمان آشنا کنیم.

۱۰- The Great Doctor (۲۰۱۲)

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

داستان سریال The Great Doctor در دوران سلسله گوریو اتفاق می‌افتد. یک شب حمله‌ای به پادشاه گونگمین و ملکه نوگوک انجام می‌شود و وظیفه کاپیتان چوی یانگ و نیرو‌های اوست که از این دو محافظت کنند. با این حال، ملکه نوگوک به شدت مجروح شده است و هیچ پزشکی در سلسله گوریو قادر به نجات جان او نیست. سپس پادشاه به نگهبانان خود دستور می‌دهد تا به قلمرو موسوم به پادشاهی بهشت ​​رفته و پزشکی را برای درمان همسر او بیابند. هنگامی که یک پورتال زمان باز می‌شود، معلوم می‌گردد که پادشاهی بهشت ​​در واقع دوران مدرن کره است. در ادامه، چوی یانگ یک جراح پلاستیک به نام یون سو را پیدا می‌کند و او را به دوران خود بازمی‌گرداند، جایی که او در خدمت پادشاه گونگمین بدون هیچ راهی برای بازگشت به خانه به دام افتاده است.

سریال کره‌ای دکتر خوب یک درام پزشکی است که باید حتماً ببینید، سریالی که اگر چه شروع کندی دارد، اما با پیشرفت داستان، به سرعت همه چیز شکل می‌گیرد. عاشقانه‌ای که زمان مانع بزرگ آن به نظر می‌رسد، بین چوی یانگ و یون سو شعله‌ور می‌شود، عشقی که به شدت بینندگان را مجذوب رابطه این دو جلب کرده و باعث می‌شود برای پایانی خوش دعا کنند. این سریال همچنین دارای عناصر فانتزی مانند قدرت‌های فراانسانی و جادو است.

۹- Tomorrow With You (۲۰۱۷)

یو سو جون مدیر عاملی است که توانایی سفر در زمان را دارد. هر زمان که از مترو استفاده می‌کند، می‌تواند به آینده سفر کند. در همین حال، ما رین عکاسی است که سعی می‌کند پس از یک حرفه ناموفق در صنعت سرگرمی، بتواند امورات زندگی خود را تامین کند. بدون اینکه او بداند، سو جون متوجه می‌شود که ما رین قرار است تصادف کند، بنابراین سعی می‌کند او را نجات دهد، هر چند که نتیجه آنطور که فکر می‌کند پیش نمی‌رود. با این حال، مقاصد به کنار، سرنوشت آن‌ها به هم گره می‌خورد.

مفهوم داستان سریال فردا با تو جالب است و به ندرت در درام‌های کره‌ای با موضع سفر در زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد. معمولاً کاراکتر‌ها به صورت ناخواسته و از طریق ابزار‌های ماوراء الطبیعه در زمان سفر می‌کنند. اما در مورد سو جون، او خود تصمیم می‌گیرد که چه زمانی می‌خواهد سفر در زمان داشته باشد. عاشقانه شکل گرفته در این سریال قطعاٌ بر روی بینندگان تاثیرگذار خواهد بود، زیرا مسلماً بر رابطه و ارتباط بین ما رین و سوجو سرمایه گذاری خواهند کرد.

۸- Queen and I (۲۰۱۲)

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

سریال من و ملکه به دلیل داستان جذابش به عنوان یک درام تاریخی عالی در حد و اندازه‌های Love in the Moonlight دیده می‌شود. این سریال داستان دو شخصیت اصلی را دنبال می‌کند، کیم بونگ-دو و چوی هی-جین که هر دو در یک دوره زمانی متفاوت زندگی می‌کنند. هی جین یک هنرپیشه در کره امروزی است، در حالی که بونگ-دو محققی از سلسله چوسون است. پس از اینکه در یک ترور تا آستانه مرگ پیش می‌رود، بونگ-دو سر صحنه فیلم هی جین به کره امروزی وارد می‌شود. او به زودی متوجه می‌شود که می‌تواند در زمان عقب و جلو برود، و هر چه زمان بیشتری را با هی جین می‌گذراند، بیشتر عاشق او می‌شود، عشقی که البته دو طرفه است.

بسیاری از درام‌های کره‌ای با موضوع سفر زمان بر روی یک شاهزاده و یک دوشیزه دون پایه تمرکز می‌کنند – با این حال، در موارد نادری مانند Queen and I و The Great Doctor، کاراکتر‌ها از شخصیت‌های با جایگاه پایین تری مانند یک محقق تشکیل می‌شوند. لحظات کمدی زیادی در این درام کره‌ای وجود دارد که ارزش تماشای دارند و بینندگانی که عاشق کمدی‌های عاشقانه، داستان‌های صمیمانه و سفر در زمان هستند، این درام را دوست خواهند داشت.

۷- Familiar Wife (۲۰۱۸)

چا جو هیوک مردی متاهل است که دو فرزند دارد. مشکل این است که او از همسرش متنفر بوده و نگاهی منفی به زندگی دارد. زندگی در خانه بی نقص نیست و زندگی کاری اش نیز چندان تعریفی نیست. از دیدگاه او، او زندگی رقت باری را تجربه می‌کند، دستکم از نگاه خودش. با این حال، زندگی جو هیوک پس از بازدید از باجه عوارض و قرار دادن ۱۰۰۰ وون در آن تغییر می‌کند. پس از آن، او کنترل ماشینش را از دست می‌دهد، ماشینش خودبخود حرکت می‌کند و مدتی بعد هیوک در گذشته قبل از ازدواجش از خواب بیدار می‌شود. او مدت کوتاهی پس از سفر در زمان به عقب و جلو در می‌یابد که هر طور که بخواهد می‌تواند گذشته اش را تغییر دهد؛ و این کاری است که او انجام می‌دهد – او با انتخاب‌های عمدی مسیر زندگی اش را تغییر می‌دهد تا به جایی که می‌خواهد باشد برسد و بالاخره، در زمان حال، با همسر جدیدی به نام‌های وون از خواب بیدار می‌شود.

سریال زن آشنا یک درام کره‌ای است که قلب شما را درگیر می‌کند و بر این ایده تمرکز دارد که اگر کسی بتواند زندگی خود را با میل و خواسته خودش تغییر دهد، آیا باید این کار را بکنند یا نه؟ اکثر درام‌های کره‌ای با تم سفر زمان با یک پیش درآمد بامزه و خنده دار شروع می‌شوند، جایی که شخصیت‌ها از تغییر ناگهانی فضا و دوران سردرگم یا مبهوت می‌شوند. با این حال، Familiar Wife نسبتاً ترسناک و تاریک شروع می‌شود و بیننده را به دلیل واقع گرایی موجود در داستان، به یک حس ناراحتی یا بدبختی می‌رساند. اما چنین چیزی برای ارائه یک درام کره‌ای معنی‌دار ضروری است، یعنی همان چیزی که زن آشنا در ادامه خواهد بود.

۶- Splash Splash Love (۲۰۱۵)

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

جانگ دان بی یک دانش آموز دبیرستانی است که برای شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه آماده می‌شود که در نهایت سرنوشت آینده او را رقم می‌زند. مشکل این است که او در ریاضیات بسیار ضعیف است و نمی‌داند برای آینده اش چه می‌خواهد. وقتی روز امتحان ورودی فرا می‌رسد، دن بی بیش از حد دچار سردرگمی می‌شود و جلسه امتحان را ترک می‌کند. او به تنهایی روی یک نیمکت می‌نشیند و برای زندگی متفاوتی دعا می‌کند، که ناگهان صدای طبل‌هایی را می‌شنود که از یک گودال باران شنیده می‌شوند. او آن گودال را بررسی می‌کند، به درون آن می‌افتد و خود را در دوره چوسون می‌یابد. در آنجا، او توسط پادشاه استخدام می‌شود تا او را در حوزه ریاضیات، و حوزه‌های دیگر، آموزش دهد.

سریال کره‌ای Splash Splash Love یک سریال بسیار سرگرم کننده است که تمام ویژگی‌های تعیین کننده درام کره‌ای را دارد، به این معنی که بر روی شخصیت‌ها متمرکز است. داستان این سریال در دوره جوسون اتفاق می‌افتد، شخصیت‌های اصلی آن یعنی دان بی و شاهزاده لی دو یک زوج سرگرم کننده هستند که به خوبی با یکدیگر بازی می‌کنند! بینندگان از تم‌های آشنا و رایج این سریال خوششان خواهد آمد: یک زن خودش را به شکل مرد در می‌آورد، شاهزاده عاشق دوشیزه‌ای از خدمتکارانش می‌شود، یک ملکه حسود و یک محافظ آرام و خونسرد نیز در داستان وجود دارند. داستان این سریال کوتاه و شیرین است و هر طرفدار درام‌های کره‌ای قطعاً از این سریال راضی خواهد بود.

۵- Rooftop Prince (۲۰۱۲)

ولیعهد لی گاک، از دوره جوسون، نیمه شب از خواب بیدار می‌شود و همسرش، ولیعهد را مرده در دریاچه پیدا می‌کند. خیلی‌ها تصور می‌کنند که او سکندری خورده و در دریاچه افتاده است، اما لی گاک – با کمک سه مشاور ویژه – می‌دانند که او به قتل رسیده است. در حالی که تحقیقات در حال انجام است، سریال شاهزاده پشت بام به زمان حال می‌رود و داستان پارک‌ها را دنبال می‌کند که به کره برمی گردد تا با پدر خونی اش ملاقات کند، بعد از اینکه خواهر ناتنی اش او را رها کرده و به درخواست‌های کمکش توجهی نکرده و همین موضوع ارتباط او را با پدرش قطع کرده بود. برای کمک. سپس چهار مرد از دوره چوسون پس از تعقیب شدن توسط قاتلان نقابدار و پریدن از صخره ای، به زمان حال منتقل می‌شوند. از آنجا، لی گاک و خدمه‌اش یاد می‌گیرند که در دنیای مدرن چگونه زندگی کنند، در حالی که تلاش می‌کنند به دوره چوسون برگردند.

سریال Rooftop Prince مملو از کلیشه‌های درام کره‌ای است که طرفداران این ژانر با آن آشنا بوده و دوستشان دارند. این سریال به یک فراموشی ایجاد شده‌ای می‌پردازد که پارک-ها پس از یک تصادف به آن دچار می‌شود، و او متوجه می‌شود که نمی‌تواند پاسخ این سوال را بدهد که چرا از خانواده اش جدا شده است. همچنین سریال شاهزاده پشت بام با شخصیت‌های زن اصلی شیطان صفت، سناریو‌های مضحک و مثلث‌های عشقی عجیب سر و کار دارد. همچنین این سریال کره‌ای یک درام منحصربه‌فرد است که در آن شخصیت‌ها برخلاف اکثر سریال‌های این حوزه، به جای رفتن به گذشته، به زمان حال می‌آیند، موضوعی که در درام‌های کره‌ای با موضوع سفر در زمان بسیار جذاب و تازه است. هر کسی که به دنبال رمز و راز در درام‌های کره‌ای با موضوع سفر در زمان باشد، از این داستان کلاسیک لذت خواهد برد.

۴- The King: Eternal Monarch (۲۰۲۰)

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

در کره امروزی، دو جهان موازی وجود دارد. یک جهان زندگی روزمره سئول امروزی را دنبال می‌کند، جایی که نخست وزیران و روسای جمهور وجود دارند. با این حال، در جهان دیگر، کره هنوز توسط یک پادشاهی اداره می‌شود، اگرچه پیشرفت‌های امروزی همچنان وجود دارند. یک روز، در یک واقعیت جایگزین در کره، یک شاهزاده جوان به نام لی گون شاهد کشته شدن پدرش توسط عمویش است، و او هدف بعدی است، تا اینکه یک غریبه مرموز او را نجات می‌دهد. در همین حال، در کره امروزی، کارآگاهی به نام تائه ایول از همان مرد – عموی لی گون – که غرق در خون ظاهر می‌شود، بازجویی می‌کند. سال‌ها برای لی گون می‌گذرد و او تبدیل به پادشاهی می‌شود که به دنبال شخصی می‌گردد که او را نجات داده است. او از طریق یک پورتال به جهان موازی کره کنونی سفر می‌کند و با ناجی خود، تائه ایول، ملاقات می‌کند.

در ابتدا، سریال درام کره‌ای The King: Eternal Monarch، از محصولات نتفلیکس، ممکن است کمی گیج کننده باشد. این سریال بسیار با جهان‌های موازی سروکار دارد، و اطلاعات این دو دنیا می‌تواند در ابتدا بسیار گیج‌کننده و مبهم باشد، با توجه به اینکه این یکی از اولین بار‌ها – اگر نگوییم تنها بار – است که یک درام کره‌ای به کاوش جهانی می‌پردازد که در آن کره امروزی هنوز تحت حاکمیت یک پادشاه اداره می‌شود. اما استقرار و شکل گرفتن آهسته داستان واقعاً ارزش صبر کردن را دارد، زیرا یک رابطه عاشقانه بین دو شخصیت اصلی داستان شکل می‌یرد. این یک درام کره‌ای با پیچ و تاب بی نظیری است که بینندگان از آن لذت خواهند برد و ارزشش را درک خواهند کرد.

۳- Tunnel (۲۰۱۷)

برخلاف اکثر درام‌های کره‌ای با موضوع سفر زمان که بر دوره‌های تاریخی تمرکز دارند، تونل یک درام کره‌ای است که در یک دوره زمانی نسبتاً جدید اتفاق می‌افتد. کارآگاه گوانگ-هو در حال تحقیق در مورد یک رشته قتل در سال ۱۹۸۵ است که قربانیان آن زنان جوان هشتند و پس از تعقیب مظنون در داخل یک تونل، گوانگ-هو متهم را گم می‌کند. سپس با ضربه‌ای به سر، او بیهوش شده و می‌افتد. گوانگ-هو سپس بیدار می‌شود و به زودی متوجه می‌شود که دیگر در سال ۱۹۸۵ نیست، بلکه در سی سال آینده است.

تونل یک درام کره‌ای هیجان انگیز است که با بسیاری از سریال‌های با موضوع سفر در زمان متفاوت است. داستان عاشقانه یک داستان فرعی در کلیت داستان اصلی به شمار می‌آید و در بخش اعظم داستان این روایت عاشقانه غایب است. در عوض، تونل بر عشق خانوادگی تمرکز دارد. روایت قتل یک روایت هیجان انگیز و مضاعف است که بینندگان و طرفداران را نیم خیز نگه می‌دارد، در حالی که سعی می‌کنند بفهمند قاتل زنجیره‌ای کیست و گوانگ هو چگونه به زمانی که به آن تعلق دارد باز خواهد گشت.

۲- Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo (۲۰۱۶)

۱۰ سریال کره‌ای دیدنی با موضوع سفر در زمان

آرایشگری به نام‌ها جین به تازگی از دوست پسرش جدا شده است، پس از آن که او را در حال خیانت به او با بهترین دوستش می‌بیند.‌ها جین که در یک دوران ناخوشایند روحی گیر کرده است، در اسکله نشسته و مشغول میگساری است که بچه‌ای را در حال غرق شدن می‌بیند. او برای نجات کودک به داخل آب می‌پرد و درست در حالی که پس از نجات کودک، به سطح آب شنا می‌کند، به طور مرموزی دوباره به داخل آب کشیده می‌شود. او در ادامه در یک چشمه آب گرم که در آن چند مرد در حال حمام کردن هستند بیدار می‌شود. او در کمال تعجب متوجه می‌شود که در سلسله گوریو است و مردانی که ملاقات کرده شاهزاده‌های این سلسله هستند. او همچنین متوجه می‌شود که دیگر‌ها جین نیست، بلکه زنی به نام هائه سو ست که شاهزاده‌ها را به خوبی می‌شناسد. بدون راه بازگشت به خانه، هائه سو باید یاد بگیرد که چگونه در سلسله گوریو زندگی کند و زنده بماند.

سریال کره‌ای Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo یکی دیگر از درام‌های کره‌ای سرگرم کننده‌ای است که به جای انتقال به یک دوره زمانی متفاوت با همان شکل، با مفهوم تغییر جسم بازی می‌کند. این شامل چندین شخصیت مرد نقش اصلی است که بیننده عاشق آن‌ها خواهد شد و چندین مثلث عشقی که نظر بینندگان را جلب خواهند کرد. ناگفته نماند که این سریال لحظات دراماتیک خاص خود را دارد که بینندگان را در آستانه گریه کردن قرار خواهد داد.

۱- Mr. Queen (۲۰۲۰)

جانگ بونگ هوان یکی از جوانترین سرآشپز‌های قصر آبی است و رویای آن را دارد که اولین سرآشپزی شود که به قدرتمندترین‌ها غذا می‌دهد. او طبیعتی کمال گرا و خودمحور دارد و به دلیل غرور و خودگرایی شدید و دیوانه کننده اش، غذایی که مخصوص سفیر چین تهیه شده است، را خراب می‌کند. این اشتباه منجر به تعقیب شدن بونگ هوان توسط پلیس سئول می‌شود و در حین تعقیب و گریز، او با سر به درون یک استخر آب می‌افتد. پس از بیدار شدن، متوجه می‌شود که او دیگر بونگ هوان نیست، بلکه شاهزاده کیم سو یونگ از دوره چوسون است.

سریال کره‌ای آقای ملکه نه تنها یک درام کلاسیک کره‌ای با موضوع سفر در زمان است که بسیاری از بینندگان عاشق آن خواهند شد، بلکه دارای سبک اکنون شناخته شده تغییر جسم نیز هست که در بسیاری از آثار کلاسیک مانند Secret Garden دیده می‌شود. این درام کره‌ای پر از رمز و راز است، جایی که بینندگان مجبورند راز تلاش برای قتل سو یونگ و جنجال‌های پشت شخصیت او را کشف کنند. سریال آقای ملکه یک تجربه تماشای ارزشمند و سرشار از طنز است که با روایت چوی جین هیوک، به شکلی خارق العاده به تصویر کشیده می‌شود.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها