درخواست رسیدگی به مشکلات سینما در مراسم تشییع یک بازیگر

درخواست رسیدگی به مشکلات سینما در مراسم تشییع یک بازیگر

جمعی از هنرمندان به خانه سینما خیابان وصال آمدند تا با پیکر کاظم افرندنیا، بازیگر قدیمی وداع کنند و او را تا قطعه هنرمندان بدرقه کنند.

به گزارش ایسنا، صبح سرد زمستانی ۱۲ دی‌ ماه خانه سینما (۲) میزبان پیکر کاظم افرندنیا بود که ۹ بهمن‌ ماه بر اثر خونریزی مغزی از دنیا رفت.

همسر و فرزندان این بازیگر در مراسم تشییع حاضر بودند و اجرای این مراسم را ملکی از اعضای انجمن بازیگران سینمای ایران بر عهده داشت.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، کامران ملکی، مهوش قادری، علیرضا جاویدنیا، رضا ناجی، پرستو صالحی، مهدی میامی، محمد شیری، تورج نصر و... از جمله مسئولان و هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع کاظم افرندنیا حضور داشتند.

منوچهر شاهسواری در سخنانی با بیان اینکه سایه مرگ و فراموشی هیچ‌گاه به روی هنرمندان نمی‌نشیند، گفت: تألم از دست دادن پدر چیزی نیست که از یادها فراموش شود و بعید می‌دانم کسی پدرش را از دست بدهد و او را فراموش کند.

او با اشاره به هنرمندی کاظم افرندنیا یادآور شد: گاهی اوقات ما را به آنچه که بازی می‌کنیم می‌شناسند نه آنچه که در درونمان می‌گذرد. می‌دانم که حق هنرمندانی از جنس کاظم افرندنیا بیش از این‌هاست و همه ما موظفیم به سهم خودمان چه با دست و قلم و چه با بیان، حقی که زمین مانده را بیان کنیم.

مدیر عامل خانه سینما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که به مشکلات مالی سینما رسیدگی کند.

او در این زمینه گفت:‌ همه مشکلات سینما در زمینه تولید، توزیع و نمایش به دست هنرمندان حل می‌شود، لطف کنید باقیات و صالحاتی از خودتان برای تأمین بیمه و شرایط مالی هنرمندان به جای بگذارید. اصلی‌ترین موضوع ما در خانه سینما همین است و هر کاری که می‌کنیم برای این هدف بزرگ است تا این هنرمندان با عزت زندگی کنند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها