مهدی سلطانی «شاه لیر» شد/ «61/1/10 » اجرایش را آغاز کرد

مهدی سلطانی به عنوان «شاه لیر» در اثر شکسپیر به کارگردانی مسعود دلخواه نقش‌آفرینی خواهد کرد.

مهدی سلطانی «شاه لیر» شد/ «61/1/10 » اجرایش را آغاز کرد

نمایش «61/1/10»از 10 مهر در تماشاخانه فانوس روی صحنه می‌رود. مراسم افتتاحیه این نمایش با حضور محمود فرهنگ رییس کانون تئاتر دینی مرکز هنرهای نمایشی و هادی محمدیان کارگردان فیلم‌های فیلشاه و شاهزاده روم آغاز خواهد شد.
این نمایش در پنج اپیزود با محوریت داستان‌های محرم از طبقات مختلف اجتماعی است که با فرنام مشکوری، مریم رمضانی، سونیا کریمی فر، فرناز ابوالقاسم، زینب آجیلی، زینب خراسانی، حسام طاهری، مریم جباری و افشین قاسمی در این نمایش ساعت 18 در تماشاخانه فانوس بازی می‌کنند.

*«مهدی سلطانی» شاه لیر می‌شود
پس از حضور بهاره رهنما و الهام پاوه‌نژاد در نقش دختران بزرگ لیر، مهدی سلطانی نیز به بازیگران این پروژه بزرگ نمایشی پیوست.
دلخواه ضمن بیان این خبر با اشاره به حضور موفق سلطانی در مجموعه تلویزیونی «پدر» و کسب عنوان بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن حافظ برای بازی در سریال «شهرزاد» توسط این بازیگر، افزود: مهدی سلطانی به‌عنوان بازیگری تأثیرگذار در سال‌های اخیر از میان چندین کاندیدای نقش شاه لیر برای بازی در این نمایش انتخاب شده است.
دلخواه با تأکید بر انتقال انرژی مضاعف به گروه شاه لیر با حضور مهدی سلطانی، گفت: بازی در نقش‌های اصلی آثار شکسپیر، مستلزم داشتن تجربه بازیگری، دانش و توانایی‌های مضاعفی است که در کنار تسلط بر آثار ادبی، بازیگر را به سمت دستیابی به لحضات ناب آثار این نمایشنامه‌نویس شهیر، هدایت خواهد کرد.
نمایش «شاه لیر» که بزودی بازیگران و عوامل آن بطور کامل معرفی خواهند شد، در هفته پایانی آبان سال‌جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

*سه نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود

سه نمایش کودک از 8 مهر تا 4 آبان در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می‌رود. «رد پای نی نی نو» به نویسندگی و کارگردانی زیبا برجی فلاح، ساعت 16:30، « زمین مهربانی» به نویسندگی و کارگردانی هومن حسین نژاد، ساعت 18 و « رینالد روباهه » به کارگردانی احمد تیموری، ساعت 19:30 هر روز به غیر از شنبه ها در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می‌رود.

*کرمی: تماشاخانه سرو، مکان مناسبی برای ارائه آثار ارزشی است

شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی از نمایش به روی نی به کارگردانی مهدی کریمی و مهدی نعمتی در تماشاخانه سرو دیدن کرد. وی پس از دیدن این نمایش گفت: بسیار خوشحالم که جوانانی این گونه برای موضوعی اعتقادی و نشر و اشاعه فرهنگ عظیم عاشورا هنر نمایش را برگزیده اند.مرکز هنرهای نمایشی با تمام توان از اینگونه نمایش ها حمایت می کند و امیدواریم با حمایت دیگر سازمان ها و نهادهای همسو ، شاهد کثرت موضوعات ارزشی و نمایش هایی نظیر نمایش به روی نی باشیم.

وی افزود: تماشاخانه سرو می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به عنوان پایگاهی برای ارائه آثار ارزشی در جامعه تبدیل شود و امیدوارم با همیاری و مساعدت مدیران و مسئولین انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح این روند حمایتی همانگونه که پیش از این مرسوم بوده است ادامه پیدا کند و شاهد رشد بیشتر جوانان فعال در این حوزه باشیم.
نمایش به روی نی تا 13 مهرماه از ساعت 20 در تماشاخانه سرو واقع درخیابان آیت الله طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه مترو واقع شده است

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها