آغاز به کار کنگره محتشم کاشانی

آغاز به کار کنگره محتشم کاشانی

دبیر علمی نخستین کنگره محتشم کاشانی گفت: مجموعه‌ای بی‌نظیر از مقالات در زمینه محتشم‌شناسی توسط ۲۴ تن از استادان برجسته ادبیات کشور تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، میرانصاری در افتتاحیه نخستین کنگره محتشم کاشانی با بیان اینکه تلاش داشتیم این کنگره را به تحولی بزرگ و مجالی برای شناخت فرهنگ و هنر آیینی تبدیل کنیم، اظهار کرد: تمرکز اصلی این کنگره بر روی محور اصلی «زندگی و آثار و اندیشه محتشم» و چهار محور فرعی «کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی آثار محتشم»٬ «اوضاع فرهنگی و اجتماعی کاشان در دوره محتشم»، «هنرهای آیینی مثل تجسمی» و «مردم‌شناسی دینی» است.

عضو شوای عالی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و مدیر بخش ادبیات دانشنامه ایران با اشاره به مشارکت بسیاری از مراکز فرهنگی و دانشگاهی ایران از جمله دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، سمنان و کاشان و فرهنگستان زبان و ادب فارسی در برگزاری این کنگره افزود: بسیاری از سخنرانان همایش از مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی هستند.

دبیر علمی کنگره محتشم گفت: در این کنگره تلاش شد با دعوت از استادان بین‌المللی نگاه از ایران فراتر رفته و ابعادی بین‌المللی به کنگره داده شود که به دلیل سیاست‌های جدید رییس جمهوری آمریکا سفر و حضور برخی از این اساتید بین‌المللی از جمله استاد لوزانسکی از دانشگاه آمریکا در این کنگره لغو شد.

میرانصاری با بیان اینکه ۴۰۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این میان ۱۲۰ مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته و برای ارائه در کنگره آماده شد، گفت: در انتخاب مقالات کنگره نیز خود را مقید به پژوهش استادان مجرب نکردیم بلکه از طریق فراخوان از تمام علاقه‌مندان برای ارائه مقاله دعوت شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها