سخنی را از سلبریتی‌ها باور نکنند

«هرمز شجاعی‌مهر» مدیرمسؤول مجله «خانواده سبز» ، درباره تحریم رسانه‌ای سلبریتی‌ها و در برخی موارد اظهارنظرهای عجیب و غریب آنها در فضای مجازی گفت: در این زمینه رسانه باید سرعت عمل داشته باشد.

سخنی را از سلبریتی‌ها باور نکنند

هرمز شجاعی مهر گفت: متاسفانه خط قرمزها در اطلاع رسانی زیاد شده است و همین باعث عقب‌افتادگی ماست.
وی ادامه داد: افرادی که در پخش اخبار زرنگ‌تر بودند، بی‌مهابا هر خبری را به هر شکلی که دلشان خواست به مردم اطلاع دادند. اگر ما در رسانه‌ها سرعت عمل داشته باشیم و بگوییم که ما خبر را به اطلاع مردم می‌رسانیم و خودشان می‌دانند در قبال آن خبر چطور رفتار و یا قضاوت کنند، سود بیشتری از این ماجرا برده‌ایم.
شجاعی‌مهر در ادامه با اشاره به اینکه برای رهایی از اظهار نظر سلبریتی‌ها در هر موردی باید اخبار را با سرعت بیشتر و به طور شفاف در اختیار مردم قرار دهیم، بیان داشت: در این صورت افرادی که صالح نیستند نمی‌توانند آن طور که دلشان می‌خواهد به پراکندگی اخبار پرداخته و شایعه کرده و به بهره‌برداری سیاسی بپردازند.
وی در ادامه نیز افزود: این موضوع دست رسانه‌هاست که باید حرکتی را در این زمینه شروع کرده و به نتیجه برسانند.کلید آن این است که خود را قیم افکار مردم ندانیم و برای هر داستانی خط قرمز نگذاریم و نگوییم صلاح بر این است که بخشی از این خبر را مردم بدانند و بخشی را ندانند.
مدیرمسؤول مجله خانواده سبز درباره اینکه باید فضای مجازی را مدیریت کرد، افزود: در این بخش باید توسط چند کارشناس فضای مجازی را مدیریت کنیم. ما مدتی است که با پریشانی افکار عمومی و یک بلبشوی فرهنگی توسط همین فضای مجازی مواجهیم.
وی در ادامه بیان داشت: در این شرایط هر فردی هرگونه اظهار نظری که بخواهد می‌کند و پایه‌های علمی به آن می‌دهد. مردم هم تصور می‌کنند نظرش درست است. این همان باوری است که فضای مجازی در مردم ایجاد کرده است. ما اگر قدرتش را داریم باید این باور را زیر سوال ببریم و باید به مردم بگوییم هر خبری که می‌شنوید باید منبعی داشته باشد و این منبع باید علمی، موثق و صحیح باشد.
شجاعی مهر با اشاره به اینکه باید برای مقبولیت بین مردم در حرف‌هایمان جاذبه ایجاد کنیم، گفت: اگر در حرف‌هایمان جاذبه ایجاد کنیم مردم پای حرف‌هایمان می‌نشینند و بعد از آن در جایگاهی قرار می‌گیریم که می‌توانیم بگوییم نظر و حرفی که یک سلبریتی گفته به دلایلی درست نبوده و بیشتر شبیه ریاکاری‌ است. ما باید اتاق فکری با حضور چند کارشناس کاربلد و استادان دانشگاه در حوزه ارتباطات تعبیه کنیم تا آنان به مردم آموزش دهند که چطور می‌توان اظهارنظر کذب را باور نکرد و خبر درست را پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه مردم ما به سبک و روش قدیمی عادت کرده‌اند، بیان داشت: مردم بیشتر تمایل دارند خبری که دوست دارند بشنوند، اما می‌توان طوری به آنها اطلاعات و آگاهی داد تا بلافاصله بعد از شنیدن هر خبری منبعش را جست‌و‌جو کنند و هر خبری را درست ندانند. در فضای مجازی هیچ منبع خبری برای ارسال اخبار وجود ندارد و هر فردی می‌تواند اخبار را چه درست چه نادرست آنچنان جدی و محکم بیان کند که مردم به راحتی باور کنند.

منبع: سرنا نیوز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها