اهدای تابلوی نقاشی «جالی خالی سیاوش» به آتش‌نشانی

اهدای تابلوی نقاشی «جالی خالی سیاوش» به آتش‌نشانی

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور تابلوی «جای خالی سیاوش» را به‌یاد آتش‌نشانان کشته‌شده در حادثه پلاسکو، به سازمان آتش‌نشانی اهدا کردند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی - در این مراسم اهدای این تابلو، گفت: حادثه پلاسکو و رشادت آتش‌نشانان به ما نشان داد که در این وضعیت سرد زمستانی، افرادی هستند که می‌توان به آن‌ها تکیه کرد و به‌عنوان الگو و اسطوره‌، آن‌ها را به‌یاد آورد.

او ادامه داد: کاری که آتش‌نشانان کشور کردندْ، فقط گذشتن از جان‌شان برای خاموش کردن آتش نبود، بلکه این کار باعث شد تا آتش‌نشانان الگوی جان‌فشانی و گذشتن از عزیزترین چیزها شوند. آن‌ها با از دست دادن جان‌شان، روح تازه‌ای در کالبد کل جامعه دمیدند.

نامورمطلق خطاب به آتش‌نشانان و مسئولان این ایستگاه آتش‌نشانی، گفت: وظیفه ما در مقابل شما، بسیار زیاد است. آتش‌نشانان یکی از انسانی‌ترین کارهایی را که یک انسان می‌تواند انجام دهد، انجام دادند تا نشان دهند که هنوز انسانیت زنده است.

او با بیان این‌که امیدوارم آتش‌نشانان الگوی بقیه شوند، افزود: آتش‌نشانان در همه‌جای دنیا به‌عنوان الگوی شهرها مطرح می‌شوند. ما نیز باید از الگویی که شما معرفی کرده‌اید، در زندگی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم، الهام کلاشک - خالق تابلوی «جای خالی سیاوش» - با اشاره به این‌که هنرمندان مختلف در کشور ۴۰۰ اثر هنری در ۲۴ ساعت اول پس از حادثه پلاسکو خلق کردند، گفت: در بسیاری از این آثار، روایت «سیاوش» با حادثه پلاسکو تطبیق داده شد. حادثه پلاسکو اگرچه تلخ بود، به آیندگان الهام می‌بخشد و این رخداد تلخ، بستری برای رویش زندگی است.

محسن هرمززاده - مشاور و مسئول حوزه ریاست ایستگاه ۸ آتش‌نشانی - نیز در این مراسم گفت: سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری حق همسایگی را طوری بجا آورد که زبان ما برای تشکر قاصر است. دردها و آلام ما با همدردی شما بسیار کاهش پیدا کرد.

او با اشاره به تأسیس موزه آتش‌نشانی در آینده نزدیک، افزود: حادثه پلاسکو بسیار دردناک بود. البته از طرفی هیچ مرگی برای آتش‌نشانان لذت‌بخش‌تر از چنین مرگی نیست.

تابلو «جای خالی سیاوش» در جشنواره فجر صنایع دستی در خانه هنرمندان ایران توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها