معلوم نیست سازندگان «مستند انقلاب 57» به آرشیو صدا و سیما دسترسی داشته اند یا نه

مدیر شبکه مستند درخصوص مستند انقلاب 57 توضیح داد و گفت هنوز معلوم نیست که سازندگان این مستند به آرشیو صداوسیما دسترسی داشته اند یا خیر و باید از مدیران آرشیو پرسید که آیا این منابع از آرشیو تلویزیون بیرون رفته است یاخیر.

معلوم نیست سازندگان «مستند انقلاب 57» به آرشیو صدا و سیما دسترسی داشته اند یا نه

مدیر شبکه مستند سیما در گفت‌وگویی درباره احتمال دسترسی سازندگان مجموعه مستند «انقلاب ۵۷» به آرشیو صداوسیما، توضیح داد: این پرسش را باید از مدیران آرشیو صداوسیما پرسید؛ نمی‌توانم اظهارنظر کنم که منابعی که برای ساخت این مستند استفاده شده است، آیا متعلق به آرشیو سازمان بوده یا نه و این را باید از مدیران آرشیو پرسید که آیا این منابع از آرشیو تلویزیون بیرون رفته است یا خیر.

غفوری درباره نحوه دسترسی به منبع موجود در آرشیو سازمان صداوسیما، گفت: بعضی از منابع آرشیوی و دسترسی آن در سازمان نیازمند تصویب طرح در تلویزیون است و به راحتی نمی‌توان به آن دسترسی داشت.

او همچنین با اشاره به منابع مستند انقلاب ۵۷ یادآور شد اگر تیتراژ پایانی را نگاه می‌کردید، ده‌ها منبع مختلف از جمله AP، بی بی سی، فرانس پرس و منابع مختلف دیگر را لیست کرده بودند؛ بنابراین اطلاع دقیقی از نحوه دسترسی سازندگان به فیلم‌ها وجود ندارد.

مدیر شبکه مستند سپس نحوه استفاده از آرشیو سازمان صدا و سیما برای ساخت مستندهای تاریخی را چنین توضیح داد: طبعاً برای بسیاری از مستندها از آرشیو صداوسیما بهره می‌گیریم. خیلی از منابع آرشیوی را که بخواهیم به آن دسترسی پیدا کنیم باید مشخص شود که برای چه برنامه‌ای و چه موضوعی می‌خواهیم؛ چرا که در بعضی منابع آرشیوی دسترسی آن نیازمند تصویب طرح در تلویزیون است و باید مشخص شود که تهیه‌کننده کیست و همه این مسائل باید رعایت شود.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    الان متوجه کارهای ضرغامی شدم..یادتونه میگفت فعلا دارم مرغ چرانی میکنم!!!بدجنس ارشیو صداسیما رو فروخته ..رانت هم داشته..میدونسته مرغ گروون میشه..رفته مرغ چرانی ..نتیجه با سود صدهامیلیاردی الان حتما توی لواسان برج سازی کنه..الانم به همه لگدپرت میکنه و فحش میده تا با گرفتن یه پست نان وابدار ساکت بشه ومجددا بله قربان گو بشه..و.بره گیر بده به ریمل و رژ یه بدبخت دیگه..

  • ساسان
    0

    سر مستند انقلاب 57 بخصوص سری دوم زحمت کشیده شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها