زنان فوتبالیست آمریکا خواستار تغییر قانون سرود ملی شدند

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده خواستار تغییر قانون «ایستادن اجباری» در هنگام پخش سرود ملی این کشور شد.

زنان فوتبالیست آمریکا خواستار تغییر قانون سرود ملی شدند

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا از فدراسیون این کشور خواست قانون «الزام برای ایستادن» به هنگام پخش سرود ملی این کشور را لغو کند.

بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی توییتر، از فدراسیون فوتبال این کشور خواستند قانونی را که بازیکنان را ملزم می‌کند هنگام پخش سرود ملی این کشور بایستند، لغو کند.

تیم ملی زنان آمریکا همچنین از فدراسیون فوتبال این کشور خواست به طور علنی اعلام کند که این سیاست اشتباه بوده است و از بازیکنان و هواداران سیاه پوست تیم عذرخواهی کند.

این قانون در اصل سال ۲۰۱۷ برای ممانعت از اعتراضات مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا، تصویب شد.

راپینو، اولین بازیکن سفید پوستی بود که در حمایت از کالین کاپرنیک (بازیکن فوتبال آمریکایی)، در اعتراض به بی عدالتی‌های نژادی و خشونت پلیس چندین بار در طول سرود پخش سرود ملی کشورش در سال ۲۰۱۶ زانو زد.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده در سال ۲۰۱۷، سیاستی را تصویب کرد که براساس آن، بازیکنان هنگام پخش سرود ملی "باید بایستند و به سرود ملی احترام بگذارند. "

براساس این قانون بازیکنی که این قانون را نقض کند بار اول از ۳ بازی ملی و بار دوم به مدت یک سال از تیم ملی محروم شود.

حالا زنان فوتبالیست آمریکا خواستار آن هستند که فدراسیون اشتباه بودن این قانون را اعلام و از بازیکنان و هواداران سیاه پوست تیم عذرخواهی کند.

هیئت مدیره فدراسیون فوتبال ایالات متحده امروز (سه شنبه) برای بحث در مورد سیاست سرود خود، که برای محدود کردن اعتراض بازیکنان در نظر گرفته است، جلسه ویژه‌ای برگزار خواهد کرد. این در حالی است که هنگام تصویب این قانون در سال ۲۰۱۷، هیچ یک از اعضای هیئت مدیره با آن مخالفت نکردند.

گفتنی است پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، اعتراضات و شورش‌های گسترده‌ای در چندین شهر ایالات متحده علیه نژادپرستی به راه افتاده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها