مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین:

مجوز ایجاد هشت کارگاه مهارت‌آموزی در صنایع قزوین صادر شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: امسال مجوز ایجاد هشت کارگاه مهارت‌آموزی در صنایع و واحدهای تولیدی استان با هدف تربیت نیروهای ماهر صادر شد.

مجوز ایجاد هشت کارگاه مهارت‌آموزی در صنایع قزوین صادر شد

محسن مددی اظهار داشت: این کارگاه ها پس از ایجاد و راه اندازی در قالب مراکز حرفه آموزی جوارکارگاهی به فعالیت خواهند پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین افزود: ایجاد این کارگاه ها ظرفیت بسیار مناسبی برای گسترش مهارت آموزی و آموزش به نیروهای شاغل و یا جویای کار و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در تامین مربیان مورد نیاز برای ارایه آموزش در این مراکز با صنایع همکاری می کند.

این مسوول همچنین گفت: تلاش داریم تا در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار با رایزنی و عقد تفاهم نامه با صاحبان صنعت در قزوین، مراکز جوار کارگاهی در استان را افزایش دهیم.

وی افزود: به دنبال سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای به استان در سال جاری و عقد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی، به دنبال استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت ها و امکانات بخش خصوصی برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در قزوین هستیم.

مددی اظهار داشت: ماده ۱۱۰ قانون کار به موضوع آموزش نیروی کار از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره دارد و آنها را مکلف کرده تا با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی یا بین کارگاهی، آموزش های لازم را به کارگران ارایه دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین بخشی از مشکلات مربوط به بیکاری جوانان را فقدان و یا کمبود مهارت عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان با حضور در دوره های فنی و حرفه ای و کسب مهارت از شانس بالایی برای یافتن شغل و حضور در بازار کار برخوردار می شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها