هلال احمر ایران با ۱۴۰۰ پایگاه امدادی در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهد کرد‌

هلال احمر ایران با ۱۴۰۰ پایگاه امدادی در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهد کرد‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم مرتضی سلیمی عصر امروز در همایش داوطلبان، جمعیت جوان و امدادگران استان قزوین که با حضور رئیس سازمان داوطلبان، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، استاندار و نمایندگان مردم قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حوادث اخیر ایران به طوری همزمان بود که تقریبا در همه کشور جمعیت هلال احمر به صورت چشمگیر وارد عمل شدند و در بیشتر نقاط ایران عملیات امداد رسانی انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 501 پایگاه امداد و نجات در 31 استان کشور فعال است که همه این پایگاه‌ها در این مدت با جدیت به ارایه خدمت به شهروندان پرداختند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: البته این نخستین بار نبود که باحضور گسترده امدادگران و نجات گران هلال احمر در بحران‌ها و حوادث این چینین به مردم ارایه خدمت شد که مطمئنا بدون حضور و ظرفیت عظیم داوطلبان این ارایه خدمت امکان پذیر نبود.

سلیمی گفت: در حال حاضر تیم واکنش‌های سریع در جمعیت هلال احمر کشور تشکیل شده که این تیم با استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات نوین برای عملیات‌های خاص به کار گیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های دوره‌ای منظم، تکنیک‌های خاص و استفاده از تجهیزات روز از مهم‌ترین شاخص‌های این تیم‌های واکنش سریع است که در بسیاری از حوادث خاص از حضور آنان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در حال حاضر در تمامی مراکز استان‌های کشور تیم‌های 15 نفره واکنش سریع تشکیل شده است.

سلیمی با بیان ظرفیت عظیم نیروهای امداد گر گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر از امدادگران کشور ساماندهی شده‌اند، اما آمار واقعی داوطلبان رقمی بیش از 60 هزار امدادگر است.

وی با اشاره به ایام پیش‌رو افزود: پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر کشور در ایام نوروز به 1 هزار و 400 پایگاه افزایش پیدا می‌کند که این رقم افزایشی نزدیک به 3 برابری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر ایران در حوادث سیل و یخبندان اخیر کشور به 40 هزار نفر خدمت رسانی کرد است.

سلیمی بیان کرد: همراهی خود مردم در ارایه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر عاملی تاثیر گذار است و امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم خدمات بهترین به مردم ارائه کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها