رییس سازمان زندان ها در دیدار با پرسنل و مددجویان زندان شوشتر:

درب زندان‌ها به روی مددکاران علاقه‌مند باز است

رییس سازمان زندان ها گفت: زندان‌ها می‌توانند از افراد واجد شرایط به عنوان مددکار افتخاری استفاده کند و کمبود نیرو در این حوزه را از طریق جذب همکاری افتخاری افراد علاقمند و واجد شرایط رفع کند.

درب زندان‌ها به روی مددکاران علاقه‌مند باز است

محمدمهدی حاج‌محمدی در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان از زندان شوشتر سرکشی و و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از اندرزگاه‌ها و در جمع زندانیان بر ضرورت ورود بیشتر خدمات مددکاری به منظور پیشگیری از بحران‌های فردی، روحی و خانوادگی درقبال مددجویان تاکید کرد و گفت: همه کارکنان می‌توانند در بعد مددکاری مشارکت و همکاری داشته باشند و تلاش کنند موانع پذیرش آموزه‌ها و تاثیرات اصلاحی و تربیتی بر زندانی را به حداقل برسانند.

*از جذب مددکاران علاقه‌مند و افتخاری دریغ نکنید

وی همچنین در بخشی از این سرکشی و در نشست صمیمی با پرسنل این زندان کارکنان نیز حضور یافت. حاج‌محمدی در این دیدار گفت: زندان می‌تواند به واسطه تمهیدات قانونی و ظرفیت‎های نوپدید، از افراد واجد شرایط به عنوان مددکار افتخاری استفاده کند و کمبود نیرو در این حوزه را از طریق جذب همکاری افتخاری افراد علاقمند و واجد شرایط رفع کند.

حاج‌محمدی همچنین بر جذب و بکارگیری نیروهای جدیدالاستخدام در حوزه یگان حفاظت و تقویت این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و ثبات خدمتی و آسایش فکری در این حوزه را نه وابسته به نوع استخدام و همکاری، بلکه به آرامش قلبی و روحی پرسنل مرتبط دانست.

رئیس سازمان‌ها زندان‌ها در این‌باره افزود: آنچه موجب ثبات در خدمت می‌گردد تعهد، ایثار و علاقه به کار زندان، اصلاح و تربیت مجرمان و تغییر در رفتار آن‌هاست. ارزش این اقدام تا بدان جاست که بنا بر فرموده خداوند در قرآن کریم، احیای یک فرد برابر با احیای جامعه بشری عنوان شده است.

*به شایعات و افکار منفی توجه نکنید

وی شغل زندانبانی را در مسیر تعهد در اصلاح و تربیت افراد به‌خطا رفته و نیازمند حمایت، دارای ارزش‌های بسیار معنوی عنوان کرد و گفت: خدا به ما توفیق داده در محیطی کار کنیم که دستگیری افراد نیازمند را به عنوان وظیفه ترسیم کرده است. اگر می‌خواهیم زندگی و کار ما دارای برکت باشد و از آسیب‌ها به دور باشیم، بنابر قول صریح ائمه معصومین(ع) و روایات، باید رحم کردن و انسان دوستی را در سرلوحه همه اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهیم.

این مقام ارشد قضایی کشور در پایان خاطرنشان ساخت: اجازه ندهید افکار منفی یا شایعات، آرامش روحی و روانی حال حاضر شما را مخدوش سازد. با درک ارزش والای کار زندانبانی و دستگیری از انسان‌های گرفتار، تقویت معنویات و عشق به این نوع از خدمت، موجبات جلب رحمت خداوند را فراهم و عاقبت بخیری را برای خود رقم بزنیم.

در نشست دو ساعته و پرسش‌وپاسخ کارکنان زندان شوشتر با رئیس سازمان زندان‌ها، پرسنل از اقدامات مدیریتی حاج‌محمدی به ویژه در حوزه تحقق قانون تسری و نیز رفع بخش مهمی از دغدغه‌های مالی کارکنان زندان‌ها قدردانی کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها