برخورد قاطع دادستانی با فعالیت‌های قمه‌زنی در قم/برخورد با مزاحمت کاروان‌های عروس در شهر

برخورد قاطع دادستانی با فعالیت‌های قمه‌زنی در قم/برخورد با مزاحمت کاروان‌های عروس در شهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی کاهه در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب برگزار شد ، با تأکید بر لزوم شناخت صحیح و پیش‌بینی درست و علمی آسیب‌ها اظهار داشت: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان امنیت مردم است باید با اطلاعات آماری صحیح از آسیب‌ها در شرایط مکانی و زمانی اقدام به پیشگیری درست و به‌جا قبل از وقوع جرم بپردازیم.

دادستان قم پیشگیری را در دو مقوله نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردبررسی قرار داد وافزود: پیشگیری‌های نرم‌افزاری یعنی حذف بسترهای وقوع بزه که به‌نوعی می‌توان آن‌ها را اعمال باز دهنده یا پیشگیرانه نیز نامید و پیشگیری‌های سخت‌افزاری یعنی برخورد با قانون‌گریزان و ناهنجار سازها جامعه تعریف می‌شود.

وی لازمه اجرای این دو برنامه را پیش‌بینی آسیب‌ها و تهدیدها دانست و گفت: وقتی پیش‌بینی‌های لازم و کافی نشده باشد نمی‌توان با آسیب به‌صورت دقیق، علمی و جامع مقابله با بزه‌کاری کنیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب که برقراری امنیت برای مردم است باید انواع آسیب‌ها بررسی شود.

کاهه با بیان انواع آسیب‌های جامعه و معرفی آن‌ها در 3 بخش تصریح کرد: آسیب‌های عادی، معمولی و روزمره، آسیب‌های ویژه ناشی از نژاد و قبیله بوده و آسیب‌های که اتفاقی است و براساس شرایط زمان و مکان حاصل می‌شود؛ ما هر 3 نوع آسیب را در شرایط و زمان‌های ویژه موردبررسی قرار می‌دهیم.

دادستان قم از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای شناخت آسیب‌ها و افراد قانون‌شکن به‌صورت نقطه‌به‌نقطه در قم خبر داد و گفت: پیش‌بینی مقابله با کسانی که درصدد ایجاد چنین آسیب‌ها و برهم‌زدن قانون بوده و کسانی که قانون‌گریز و قانون‌شکن هستند نیز لازمه شناخت درست است که برای این شناخت علاوه بر تشکیل کمیته‌ای ویژه، نیروهای انتظامی هم برای شناخت این افراد در حوزه انتظامی اعلام همکاری و همیاری نموده است.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری آسیب‌ها مانند آسیب‌های طبیعی مانند زلزله و سیل که خانه را ویران می‌کند و در زمان حال هم این تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی در دو فضای حقیقی و مجازی است و شاید این ادعا را بتوان داشت که فضای مجازی علاوه بر جرائم خاص فضای خودش، موجبات آسیب‌های واقعی و مادی هم خواهد شد و عزم ما در برخورد و مقابله با این رفتارها است.

کاهه با تأکید بر برخورد قاطع با افراد ضد دین ابراز داشت: اگر فعالیت افراد ضد دین به مرحله‌ای برسد که به فتوا مقام معظم رهبری حرام باشد و به مکان‌های عمومی سرایت کند، مانند قمه‌زدن، قطعاً دادستانی با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

وی درباره کاروان‌های عروسی که در سطح شهر سبب مسدودشدن جاده یا شوراع شوند، گفت: این نوع مزاحمت‌ها نوعی تضییع حقوق شهروندی است و مانع امدادرسانی یا اختلال در نظم عمومی می‌شود، که اگر این اعمال منافع عفت و آلودگی صوتی را به همراه داشته باشد حتماً برخورد جدی خواهیم کرد و از طریق اماکن نیز به همه هتل‌داران و کسانی که این مراسم را برگزار می‌کنند اطلاع داده‌ شده تا به مردم اطلاع بدهند.

کاهه از تشکیل کمیته و تیم شناخت آسیب‌های سطح جامعه خبر داد و گفت: این تیم هر روز به نقاط شهر رفته و با تحقیق‌های محلی و میدانی به شناخت مشکلات و آسیب‌های جامعه می‌پردازند و گزارش‌های روزانه به ما خواهند داد و مردم هم از طریق تلفن ثابت 37709999 می‌توانند مواردی که تمایل ندارند، حضوری بیان کنند را با ما در میان بگذارند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها