تدریس مجازی دانشجویان علوم پزشکی لرستان تا ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تدریس مجازی دانشجویان علوم پزشکی استان تا ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد و پس از آن کلاس‌های آزمایشگاهی، عملی، کارورزی، کارآموزی و ... به‌صورت فشرده آغاز خواهد شد.

تدریس مجازی دانشجویان علوم پزشکی لرستان تا ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد

دکتر سیاوش بیرانوند اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس آموزش دروس تئوری در دانشگاه‌ها تبدیل به آموزش مجازی شده است و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان از سامانه نوید استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده یک سری نرم‌افزارهای آموزشی مجازی جدید برای دانشجویان آماده خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وزارت بهداشت تا شش ماه آینده برنامه طولانی مدتی را برای ارتقا آموزش مجازی در نظر گرفته است.

بیرانوند با اشاره به اینکه شرایط کرونا سبب شد از این تهدید به عنوان فرصتی در دانشگاه‌ها استفاده شود چرا که قبلا از فضای مجازی استفاده نمی‌کردند و هم استاد و دانشجو رغبتی برای همکاری در این راستا نداشتند، عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل عدم رغبت از فرصت فضای مجازی این بود که فضای چابکی نداشتیم تا مدیریت زمان بهتری داشته باشیم هر چند سامانه‌هایی راه‌اندازی شده بود اما حرفه‌ای نبودند و شرایط کرونا سبب ارتقای این امر شد.

وی بیان کرد: در ابتدای امر برای استفاده از فضای مجازی اساتید و دانشجویان دانشگاه با مشکلاتی مواجه بودند اما با ارتقای فضای مجازی این مهم برطرف شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان تدریس به‌صورت آموزش‌های مجازی ادامه دارد، تصریح کرد: چنانچه مشکلی پیش نیاید و ستاد کرونا دستورالعمل جدیدی نداشته باشد دروس مجازی تا ۱۰ خرداد ماه ادامه دارد و پس از آن کلاس‌های آزمایشگاهی، عملی، کارورزی، کارآموزی و ... به‌صورت فشرده آغاز خواهد شد.

بیرانوند گفت: امتحانات دانشجویان علوم پزشکی لرستان نیز از یکم تا ۱۵ مردادماه اعلام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها