بیش از ۷۰۰۰ واحد آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : تاکنون ۷۲۳۶ طرح اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در استان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

بیش از ۷۰۰۰ واحد آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت کردند

علی آشتاب ۲۷ مردادماه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی با بانک‌های عامل استان، حمایت از مشاغل و کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا را ضروری دانست و اظهار کرد: بایستی با همکاری لازم و هماهنگی‌های بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و اطلاع‌رسانی سریع حمایت‌های لازم را از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و کارگران این واحدها انجام دهیم.

وی به روند پرداخت به بنگاه‌های آسیب دیده اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته تاکنون ۲۰ هزار و ۴۳۰ پرونده با اعتبار ۲۱۱ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند که در حال بررسی‌های لازم توسط بانک‌ها هستند و به زودی تسهیلات مورد نظر به این واحدها پرداخت خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: از طرح‌های معرفی شده به بانک‌های استان تاکنون ۷۲۳۶ پرونده با ۵۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

آشتاب با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیز بهره‌مند از این نوع تسهیلات خواهند بود، یادآور شد: نظارت اصلی در حوزه ثبت‌نام و ارائه تسهیلات برعهده دستگاه اجرایی مربوطه خواهد و طبق مصوبه دولت، کارگاه‌های آسیب دیده از کسب و کار بابت هر نیروی کار خود ۱۲ میلیون تومان و کارگاه‌ها و مراکزی که دستور تعطیلی آنها به دلیل احتمال شیوع این ویروس داده شده به هر نیروی کاری آنها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها