دستگیری سه گروه متخلف زیست محیطی در پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: ‎مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل های خود در سطح حوزه استحفاظی و ارتفاعات در نیمه اول آذرماه موفق به دستگیری ۷ متخلف زیست محیطی شدند.

دستگیری سه گروه متخلف زیست محیطی در پلدختر

علی الشتری‌نژاد اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست پلدختر در حین گشت و کنترل‌های خود در سطح حوزه استحفاظی و ارتفاعات این شهرستان در نیمه اول آذرماه موفق به دستگیری ۷متخلف زیست محیطی شدند که یک گروه از این‌ متخلفین اقدام به شکار غیرمجاز پرنده کبک کرده بود که پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در ارتفاعات میانکوه شرقی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: گروه دیگر دارای تخلف زنده گیری پرنده سهره طلایی بوده که توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دستگیر شدند.

این مسئول بیان کرد: همچنین گروهی از این متخلفین از شکارچیان با سابقه شکار غیر مجاز بز کوهی بوده که به ارتفاعات منطقه برایشکار گونه شاخص کل و بز ورود کرده و با رصد و پایش منطقه و با ساعت‌ها کوهپیمایی و تعقیب و گریز در حالی که به منظور شکار در کومه بودند، دستگیر شدند.

رئیس محیط زیست پلدختر افزود: از این متخلفین دو قبضه اسلحه، ۱۴ فشنگ ، یک دستگاه دوربین شکاری و وسایل زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

الشتری نژاد گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورت جلسه اولیه و اخذ جرایم زیست محیطی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور و استان‌های همجوار و همچنین ممنوعیت شکار در استان، با متخلفین زیست محیطی به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها