صدور ۳۵ هزار جلد سند مالکیت در لرستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: امسال ۳۵ هزار جلد سند مالکیت تک برگ در این استان صادر شده است.

صدور ۳۵ هزار جلد سند مالکیت در لرستان

علی اکبر باقری اعلام کرد: امسال با وجود محدویتهای ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا رشد ۴۵ درصدی صدور اسناد مالکیت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد شده است و در این راستا لرستان در جایگاه رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۳ هزار فقره سند مالکیت دفترچه ای به تک برگ تبدیل شده که این اقدام نیز با رشد ۱۵۱ درصدی رتبه نخست در کشور را به لرستان اختصاص داده است.

باقری بیان کرد: از مجموع کل اسناد صادره در این مدت ۴۵ فقره سند مربوط به اراضی کشاورزی، ۸۹ فقره سندبرای موقوفات و۲ هزار و ۵۱۴ فقره اسناد دولتی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت با توجه به اهمیت سند رسمی در انجام معاملات و استفاده از فرصتهای قانونی پیش بینی شده برای تبدیل اسناد عادی و قولنامه ای به سند تک برگ طبق دستورالعمل های قانونی تعداد یک هزار و ۱۰۷جلد سند مالکیت بر اساس آرای صادره و در هیات تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند رسمی استان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

باقری با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال ۹۴ و مهلت پنج ساله به مردم جهت انجام آن، ادامه داد: انجام این کار از امسال به بعد اجباری بوده و دیگر به سندهای دفترچه‌ای خدمات ارائه نمی‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها