مبارزه با ملخ در ۷۰۰ هکتار از مراتع آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از آغاز مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در ۷۰۰ هکتار از مراتع لاریجان این شهرستان خبر داد.

مبارزه با ملخ در ۷۰۰ هکتار از مراتع آمل

سید حسین اسلامی با اشاره به شروع شناسایی مناطق آلوده به آفت ملخ و مبارزه شیمیایی در شهرستان آمل، گفت: این مناطق در مراتع کوهستانی روستاهای ناندل، میانده و حاجی دلاوایرا، نوا، آب اسک، زیار و گیلاس است.

وی افزود: در این نقاط حدود ۷۰۰ هکتار از مراتع دچار آفت ملخ شدند که از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی طی ۱۰ روز حضور و نظارت مراکز جهاد کشاورزی دهستان پایین لاریجان بائیجان و دهستان گزنک شناسایی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه در مناطق شناسایی شده به عنوان کانون آفت ملخ، مبارزه شیمیایی با آفت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۱۵۰ هکتار از مراتع لاریجان مبارزه شیمیایی شد و در بقیه سطوح با تلاش، همکاری و تعامل شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها ادامه دارد.

وی بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی در مناطق آلوده به ملخ تاکید کرد و افزود: کشاورزان و دامدارن از تردد و تعلیف دام در محل های تحت سمپاشی و مبارزه بدون هماهنگی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی لاریجان خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: در صورتی که آفت ملخ به موقع کنترل نشود، خسارت سنگینی به مزارع، محصولات و مراتع وارد می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها