حرکت مازندران به سمت پیری جمعیت

استاندار مازندران، گفت: حرکت مازندران به سمت پیری می‌تواند در آینده یک معضل محسوب شود.

حرکت مازندران به سمت پیری جمعیت

احمد حسین زادگان، با حضور در اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه دعای معلولین و محرومین همواره پشتوانه مدیران بوده است که این مهم نتیجه خدمت در بهزیستی است، خاطرنشان کرد: فعالیت در بهزیستی سختی های خاص خود را دارد لذا تامین رفاه اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی می طلبد، سازمان بهزیستی یک سازمان مردم محور و اجتماع محور باشد و به نوعی می توان گفت خدمات بهزیستی قابل شمارش نیست.

وی، اظهار کرد: مجموعه فعالیت های تمامی سازمان ها یک بخش آن به بهزیستی بر می گردد لذا گستردگی فعالیت های بهزیستی می طلبد به این سازمان کمک های فراوانی کرد.

استاندار، بیان کرد: مناسب سازی معابر و خیابان های شهری باید از ید دولت خارج گردد و به بخش خصوصی واگذار شود.

وی، گفت: سازمان بهزیستی یک نهاد و فرآیند اجتماعی است که در این سازمان با یک مقوله اجتماعی مواجه می باشیم لذا نوع فعالیت سازمان بهزیستی جدا از حوزه پزشکی درمانی است.

حسین زادگان، تصریح کرد: اجتماع محور بودن باید یک اصل در فعالیت های سازمان بهزیستی باشد نگاه اجتماع محور رمز موفقیت در بهزیستی است که باید همه آحاد اجتماعی را پای کار بیاوریم تا در عملی شدن اهداف مان موفق باشیم.

وی، افزود: در مقوله اورژانس اجتماعی اقدامات مناسبی صورت گرفته است که به نوعی با جان سلامت مردم سرکار دارد که آشنایی و آگاهی با این نوع فعالیت ‌ها موضوع قابل توجهی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

استاندار مازندران، گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی شهری بویژه شهرداری‌ها باید معیارهای مناسب سازی لحاظ شود که به همین منظور تمامی بخش های مختلف جامعه باید به کمک سازمان بهزیستی بیایند که در این راستا نقش سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان اجتماعی دولت به صورت ویژه باید دیده شود و مشارکت های مردمی سازمان های بهزیستی باید فعال و پویاتر شود.

وی، افزود: اقدامات و برنامه های عملیاتی اداره کل بهزیستی حمایت و اجرایی می شود و همچنین در حوزه اشتغال و مسکن معلولین باید یک نهضتی ایجاد گردد لذا باید از طرف خیرین و کمک‌های مردمی در این حوزه می‌توان استفاده لازم را کرد تا بتوان شرایط را برای عملی شدن این مسائل تسهیل کرد.

فرزاد گوهردهی، رئیس سازمان بهزیستی استان مازندران، نیز در مراسم یادبود چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی که با حضور استاندار مازندران در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد افزود: اداره کل بهزیستی ۶۰۶ هزار نفر از مددجویان را به صورت مستقیم پوشش می دهد که از بعد خانوار این میزان به ۱۶۴ هزار خانوار در سال ۹۹ می رسد. در سال ۹۸ جمعیت معلولین استان بالغ بر ۶۱۷۲۰ نفر بود که این میزان در سال ۹۹ به ۶۶ هزار نفر رسید. همچنین در سال ۹۸ در حوزه پرداخت مستمری بگیران ۵۹ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی، گفت: در حوزه توانبخشی ۱۳ مرکز تحت پوشش داریم که خانه های حمایتی در سطح استان برای اولین بار احداث شده است که ۵۷۰۰ نفر از افراد جامع هدف از این خدمت بهره می گیرند.

گوهردهی، خاطرنشان نمود: در ۳ ماه اول سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که همچنین ۶۷۰ نفر از دانشجویان از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ کمپ ترک اعتیاد با شرایط ویژه در ایام کرونا براساس پروتکل وزارت بهداشت وفق ضوابط فعالیت دارند گفت: در همین راستا ۶۲۱ هزار نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد خدمات دریافت می‌کنند و تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان، افزود: در بحث مشاوره ۱۴۸۰ خدمات مشاوره روان شناختی به صورت رایگان به مردم استان ارائه می دهند که در سال ۹۸ هشتاد و یک هزار خدمات روان شناختی بصورت غیر حضوری ارائه شده است همچنین ۱۹۳ مرکز حضوری مشاوره رایگان ارائه می کنند و ۱۷ هزار آموزشی قبل ازدواج برای افراد تحت پوشش انجام شده است.

وی، اظهار کرد : همچنین در سال ۹۸ براساس برنامه ریزی‌ها ۳۶۰ واحد مسکونی درنظر گرفته شده است اما ۶۹۹ واحد مسکونی به جامعه هدف تحویل داده شده است در همین راستا برای سال ۹۹ ، ۴۰۰ واحد مسکونی آماده بهره برداری شده است بطوریکه در دومین روز هفته بهزیستی ۱۴۰ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف شده است که ۱۵ واحد مسکونی به خانواده های دو معلول اهدا شد.

گوهردهی، گفت: تمامی ارکان اداره کل بهزیستی در ایام کرونا پای کار بودند که معاونت مشارکت های مردمی توانست با جلب اعتماد عمومی خدمات شایسته ای را دریافت نماید تا به نوعی جامع هدف این سازمان کمترین آسیب ممکن را داشته باشد. در این راستا 14.5 میلیارد تومان مبالغ نقدی توسط بهزیستی استان مازندران جمع آوری شده است بطوریکه در مراکز نگهداری بهزیستی هیج فردی آلوده به ویروس کرونا نداشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان، افزود: در هفته بهزیستی ۵۵ پروژه اشتغال زا با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شده است که ۲۷ مرکز پیشگیری ۴ مرکز توانبخشی ۱ مرکز اجتماعی نگهداری کودکان در روزهای آتی افتتاح خواهند شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها