ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران شتاب گرفت

روند ساخت پارک موزه فرهنگی دفاع مقدس مازندران با تزریق ۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار جدید از سرگرفته شد و شتاب گرفت.

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران شتاب گرفت

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز در حالی وارد دوازدهمین سال شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول و دوم آن نیاز است.

با حمایت دولت ، شهرداری ساری و یک خیر ساروی و تزریق ۲۱۳میلیارد ریال ، ادامه ساخت این مرکز جان دوباره گرفت.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در این باره گفت : کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که مدتی به علت کمبود اعتبار با کندی رو به رو شده بود، با تزریق اعتبارات جدید شتاب گرفته است.

سردار عبدالله ملکی افزود : با تزریق ۱۰۰ میلیارد ریالی از محل اعتبار شهرداری ساری برای محوطه نمادین فاو و پای کار آمدن بسیج سازندگی در ساخت پروژه‌ها، این مرکز دوباره رونق گرفت.

وی با توضیح این نکته که با این روند تا ۲ سال آینده شاهد بهره‌برداری بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در ساری خواهیم بود ، گفت : ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در سفر سه هفته پیش محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساخت این مرکز اختصاص یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از مشارکت ۱۳ میلیارد ریالی یک خیّر ساروی برای خرید و نصب ۱۲۰ دوربین مداربسته، اتاق کنترل و نورپردازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد.

وی افزود: با مساعدت این خیّر ساروی دو برج نوری، ستون‌های هفت‌تپه، حسینیه وداع، ادوات و تسلیحات مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نورپردازی خواهد شد.

پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر ۸ دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است.
یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های " تانک فارم "است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی، از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها