طرح همیار سبز در مدارس مرکز مازندران اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری با تاکید بر افزایش آموزش حفظ فضای سبز در مدارس، گفت: طرح همیار سبز در مدارس مرکز مازندران اجرا می‌شود.

طرح همیار سبز در مدارس مرکز مازندران اجرا می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از ساری ، نقی زارع امروز در حاشیه اجرای طرح همیار سبز به تاثیر آموزش از پایه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در کلاس‌های آموزشی، احساس مسئولیت‌پذیری، مشارکت و توجه به محیط زیست را در دانش آموزان نهادینه می کند.

وی به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و گسترش فضای سبز اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت شهروندان با هدف مسئولیت‌پذیری و آماده‌سازی نسل آینده برای ارتقا سطح کیفی زندگی شهروندی در دستور کار قرار گرفته است.

زارع ادامه داد: در این زمینه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری برای تمامی رده‌های سنی برنامه‌ریزی‌های مدونی را انجام داده است.

وی افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری برای تحقق این اهداف اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی حوزه فضای سبز در واحد تولیدات این سازمان کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری با اشاره به حضور 600 دانش آموز با عنوان همیار سبز در این کلاس‌ها، گفت: اجرای این طرح آموزشی با همکاری و تعامل میان این سازمان و اداره اموزش و پرورش در طول سال استمرار دارد.

وی تصریح کرد: با برگزاری این کلاس‌های آموزشی نسل آینده با موضوعات گوناگونی مانند شناخت گونه‌های مختلف گیاهی، بستر کاشت، آفات و بیماری‌ها، نحوه حفظ و نگهداری ، تکثیر و پرورش در بخش فضای سبز آشنا می شوند.

زارع به تاثیر آموزش از پایه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: شرکت در این کلاس‌ها حس مسئولیت‌پذیری، مشارکت و توجه به محیط زیست را در دانش آموزان نهادینه می کند.

شهر ساری مرکز مازندران بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها