اعتبارات بازسازی منازل مناطق سیل‌زده مازندران افزایش یابد

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به آمادگی این نهاد برای کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده استان گفت: اعتبارات بازسازی منازل مناطق سیل‌زده مازندران افزایش یابد.

اعتبارات بازسازی منازل مناطق سیل‌زده مازندران افزایش یابد

سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی شامگاه شنبه در دیدار با مدیران ارشد بنیاد مسکن اظهار داشت: قرار است به نام 42 شهید مدافع حرم مازندران، 42 گروه جهادی در منطقه سیل‌زده سیمرغ شکل بگیرد و هر گروهی به نام یک شهید مدافع حرم در منطقه سیل‌زده کار کند.

وی افزود: در روز 12 اردیبهشت ماه مصادف با سالگرد شهدای خان طومان، مراسم بزرگداشتی در آن منطقه با حضور گروه‌های جهادی و علاقه‌مندان برگزار شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اینکه سپاه آمادگی هماهنگی با بنیاد مسکن و مابقی متولیان بازسازی را دارد، تصریح کرد: با توجه به برآورد ساخت هر خانه که متری یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد با این اعتبارات مصوب دولتی یک مسکن ساخته نمی‌شود آن هم مسکن مهندسی‌ساز که دیگر با بارانی دچار آبگرفتگی نشود اما با گروه‌های جهادی آن را می‌توان تامین کرد.

بابای با یادآوری تجربه ساخت خانه‌های مردم زلزله زده سرپل ذهاب گفت: سپاه کربلای استان در نظر دارد نمونه برنامه‌ریزی برای ساخت خانه در سرپل ذهاب را برای مردم سیل‌زده مازندران پیاده‌سازی کند و هر منطقه سیل‌زده را به یک شهرستان واگذار کند.

وی افزود: سپاه شهرستان بابل در سرپل ذهاب به تنهایی 20 خانه ساخت و سپاه کربلا نیز 50 خانه، در مجموعه 70 خانه برای نیازمندان در سرپل‌ذهاب ساخته و تحویل مردم داده شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم مردم را با این اعتبارات اندک رها کنیم چرا که با گرانی و تورم نمی‌توانند زندگی خود را بسازند، اضافه کرد: با توجه به ساخت و ساز خانه‌ها و تحویل آن به نیازمندان، آنها را به دو دسته تقسیم کردیم. نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند و نیازمندانی که سطح مالی خوبی داشتند اما با حادثه سیل نیازمند شدند باید کمک کنیم تا به زندگی قبلی خود برگردند.

بابایی اعتبارات برای بازسازی خانه‌های سیل‌زده را ناکافی دانست و افزود: این مشکل با اراده جمعی و کمک مردم امکان‌پذیر است. حضور گروه‌های جهادی، مردم را دلگرم می‌کند تا احساس کنند تنها نبوده و پشتبیان دارند.

وی گفت: باید از موقعیت کمک‌های جهادی و مردمی استفاده کنیم چرا که وقتی مردم در صحنه باشند کمک‌های هلال احمر اثرگذار است. حضور گروه‌های جهادی و مردم نباید کمرنگ شود بلکه باید حضور انقلابی آنها را مطالبه کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها