جلو دارزاده در گفت‌و‌گو با خبر فوری :

ورود مجلس به موضوعی مثل مهریه کارساز نیست/ اکثریت فراکسیون زنان موافق دخالت درباره مهریه نبودند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ورود مجلس به موضوعی مثل مهریه کارساز نیست، گفت: اکثریت فراکسیون زنان موافق دخالت درباره مهریه نبودند.

ورود مجلس به موضوعی مثل مهریه کارساز نیست/ اکثریت فراکسیون زنان موافق دخالت درباره مهریه نبودند

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر فوری اظهارداشت: من اصولا فکر می‌کنم که ازدواج یک امر خصوصی هست و دولت به اندازه‌ای باید در آن دخالت کند که به عنوان ضمانت قراردادها باشد. در نتیجه نباید در کم و کیف آن دخالت کند.

در رابطه با ازدواج دولت تنها باید فرهنگ سازی کند
عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه هرچند به نظر من دولت باید در رابطه با فرهنگ سازی در این رابطه کار کند و به مردم آموزش دهد که چگونه زندگی کنند تا موفق‌تر باشند ، گفت: در رابطه با ازدواج دولت باید فقط در زمینه فرهنگ‌سازی وارد شود و مراقبت از اجرای قراردادها. ولی اینکه میزان مهریه چقدر باشد، موضوعی است که به خانواده‌های طرفین و خود پسر و دختر بر می‌گردد.

وی ادامه داد: اگر میزان عشق و علاقه آنها که متاسفانه این روزها در ازدواج‌ها کمتر به آن توجه می‌شود به حدی باشد که بتوانند به هم اعتماد کنند شاید مهریه را مطرح نکنند و به زندگی مشترک به عنوان یک تجارت نگاه نشود و این فرهنگ باید در جامعه ما ترویج شود.

مهریه چون پرداختنی است به آن توجه می‌شود
جلودارزاده تصریح کرد: فرهنگ وفاداری، همدلی و غمخواری. این‌ها باید در زندگی خانوادگی ترویج و تقویت شود. خانواده ها هم باید بدانند زوجی که می‌خواهند با او ازدواج کنند و از زندگی خود لذت ببرند و در آن موفق باشند باید در همان ابتدا به فاکتورهای محبت، عشق و دوست داشتن در انتخاب خودشان دقت کنند و این را مثل یک شمع در زندگی خود روشن نگه دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در رابطه با میزان مهریه یک خانواده‌ای توانایی دارد و برای اینکه در صورت بروز اتفاقی بتوانند زندگی دختر خود را تامین کنند با توافق یک مبلغی را از خانواده پسر می‌گیرند. درگذشته مهریه به عنوان صداقت فرد در زندگی به آن نگاه می‌کردند، برای همین به آن صداق هم می‌گویند، یعنی یک دلیل برای صداقت داشتن.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مهریه پرداختنی است در جامعه ما به آن توجه می‌شود. مهریه باید بعد از عقد پرداخت شود و اگر نمی‌توانند اصلا نباید قبول کنند. وقتی قبول می‌کنند باید مجازاتش را تحمل کنند. بهتر است که قبل از ازدواج در این باره فکر کنند و با همسرشان درباره آن به تفاهم برسند. وقتی زندگی در شرف از هم پایده شدن است، معمولا خانم‌ها می‌خواهند برای ادامه زندگی خود مهریه را دریافت کنند و این مشکلات پیش می‌آید.

جلودارزاده با اشاره به اینکه ورود مجلس به موضوعی مثل مهریه اصلا کارساز نیست و این موضوع به حکومت و مجلس ربطی ندارد، افزود: در اسلام مرد و زن باید باهم تفاهم کنند. ما چه در صدر اسلام زمان پیامبر(ص) و چه ائمه معصوم نداشتیم که دولت‌ها در ازدواج دخالت کنند. این فایده‌ای ندارد. باید زندگی شخصی را دو طرف در تفاهم باهم پیش ببرند. براساس توانایی‌هایشان تعهد قبول کنند.

نماینده مردم تهران گفت: در فراکسیون زنان موضوع مهریه مطرح شده، اما اکثریت موافق دخالت در این زمینه نبوده‌اند.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رضا
    0

    حالا که از زنان پیامبر حرف میزنید آیا زمان پیامبر زندانی مهریه بود؟ خیر نبود. مهریه حضرت فاطمه چقدر بود؟ چرا اونو اشتباه را درست نمیکنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام خانم جلودارزاده

  • مهریه
    0

    حضور محترم نماینده محترمه مجلس خانم‌جلودار زاده . مجلس باید دخالت کند. ‌نمایندگان مردم و‌ملت آنجا هستند و میبایست کارشناسانه در باره مهریه تصمیم گرفته و به قانون تبدیل شود‌‌. هنگام‌ازدواج مرد میبایست مهریه را از اول بپردازد. با توافق‌طرفطن و طبق شرایط طرفطن . این‌بهترین راه است.‌ اصلا میبایست اسم‌مهریه را به هدیه تبدیل کرد.. ان‌ هدیه هم میبایستی روز ازدواج از طرف مرد پرداخت شود .. با این روش خیلی از مشکلات مثل شکایت کردن و وقت دادگاه و دعواها و قتل ها و غیره خود بخود حل میشود و بار سنگینی از دوش زوج و زوجه و دولت و دستگاه قَضا برداشته میشود. حق طلاق هم میبایست به‌هر دو طرف داده شود و در صورت وجود مشاکل با حکم‌قاضی طلاق مورد پذیرش قرار گیرد و اگر ملکی نیست فی مابین طلاق قبول شود.. این خیلی واقعبیینانه تر از مهریه‌کنونی میباشد که موجب مشکلات فراوان شده و برای جامعه مضر است

  • سید
    0

    سلام خانم جلودارزاده...

  • گلی
    0

    بنداکراه یعنی پایانی برای انسجام خانوادها.

  • حميد
    0

    با سلام، چرا براي عدم تمكين زن برخورد اجرايي نداريد ؟اگه وظيفه است مهريه پس تمكين هم ميبايست برخورد اجرايي شود، اينكه خانمها با گرفتن مهريه اكثرا تمكين نميكنند و به صورت مستقل زندگي خودشون را ادامه ميدهند فساد اور نيست؟وقتي خانمي قبول ميكند مهريه را در ابتدا شروع زندگي نگيرد پس برخورد اجرايي هم نبايد داشته باشد ،مهريه بايد براي تداوم زندگي باشد نه گره اي كور شود در حل مشكلات خانواده ، اتفاقا واجب است كه قانون مهريه اصلاح شود

  • زهرا
    0

    نقض کلمل حقوق زن شعار سال شود بهتر است

  • امید
    0

    خانم شما باید دنبال عدالت و برابری هم برای مرد و هم زن باشید نه این که خواهان زندانی کردن مرد ،این مردی که شما خواهان زندانی کردنش هستید مادر ،و خواهر و بچه دارد،با زندانی کردن مرد چند خانواده دچار مشکل می شوند.

  • آرش فتحی
    0

    خانم جلودارزاده اگه می گید مهریه ضمانت اجرایی داشته باشه پس بهتره عدم تمکین هم ضمانت اجرایی داشته باشه شما بهتره بعنوان نماینده مجلس نظر عادلانه بدید نه اینکه یکطرفه وبه صورت یکجانبه نظر بدید و کسانی که به شما رای دادن رو حکم به زندانی کردنشون بدین واقعا متاسفم براتون

  • مریم
    0

    سلام کسی نیست به داد زنان زجر کشیده برسد خدا رو خوش نمیاد زن رو بدون هیچ پشتوانه مالی رها کنید، مرد براحتی آب خوردن اموال خود رو جابجا می کنه ،مگر میشود مرد زندگی زن را به چالش بکشاند وبدون هیچ تعهدی رها کند از این به بعد مرد به راحتی ازدواج میکند وزن را رها میکند بخدا قسم هیچ زنی از خوشی فرار نمی کند اقای رییسی ورود شما به مهریه یعنی ستم به زنان بدبخت ،نکنید چون زن به اندازه زجر کشیده شما زخم رو نمک نباشید که در آن دنیا باید جوابگو باشید

  • حمید
    0

    وقتی یه زن بره مجلس میشه این.اگر دنیا با فکر شما ها پیش بره باید چندید زندان جدید تو شهرها ساخت برایه مردان.مردانی که خواستن زندگی درست کنن تشکیل خانواده بدن شماها بهش میگید وظیفه.بعدمیشن جانی ومجرم ، خدایی حق مرداز زندگی چیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها