عضو فراکسیون امید مجلس:

پشت مخالفت با FATF هیچ منطقی نیست / با شنیدن نظرات مخالفان پیوستن به FATF گیج شده و نمی دانم آنها به دنبال چه هستند

یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که مخالفان پیوستن به FATF منطقی پشت مخالفت خود نداشته و در صورت نپذیرفتن لوایح مرتبط با FATF شرایط کشور سخت‌تر می شود.

پشت مخالفت با FATF هیچ منطقی نیست / با شنیدن نظرات مخالفان پیوستن به FATF گیج شده و نمی دانم آنها به دنبال چه هستند

عبدالرضا هاشم زایی عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به رو به پایان بودن مهلت FATF به ایران بیان کرد: بنده پس از ۴۰ سال سابقه کار در مسئولیت های مختلف در دوران بعد از انقلاب امروز به عنوان فردی که منافع ملی برایم حائز اهمیت است با شنیدن نظرات مخالفان پیوستن به FATF گیج شده و نمی دانم آنها به دنبال چه هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: از نظر من هیچ منطقی پشت مخالفت مخالفان پیوستن به FATF وجود ندارد چرا که اگر منطقی وجود داشت می توانستند ما را قانع کنند.

هاشم زایی تاکید کرد: یکی از راه‌های گشایش در وضعیت کنونی اقتصادی و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، پذیرفتن لوایح مرتبط با FATF است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز حتی چین و روسیه که دوستان جمهوری اسلامی به شمار می روند و در محافل بین المللی از حقوق ما دفاع می کنند اعلام کردند که در صورت نپذیرفتن FATF و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه دیگر نمی توانند با ایران همکاری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تبعات نپیوستن به FATF بیان کرد: در صورت نپذیرفتن لوایح مرتبط با FATF در صادرات و واردات کالاها با مشکل جدی روبرو می شویم. اگر مخالفان از مسائلی سری خبر دارند که ما نمی دانیم حداقل در جلسه ای به ما توضیح دهند تا ما نیز قانع شویم. تاکنون مجلس سه بار با اکثریت آراء لوایح مرتبط با FATF را تصویب کرده است.

هاشم زایی در ادامه تاکید کرد: سوال من از مخالفان این است که مزایای قرار گرفتن در لیست سیاه FATF چیست؟ از نظر بنده پشت مخالفت با FATF همانند مخالفت با برجام هیچ منطقی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عدالت
    0

    همان برجام دومیست که می خواهید کشور را نابود ودودستی دست داعش دهید

    نظرات شما -
    • تینا
      0

      خوب چرا منفی واقعا چرا بدون مطالعه جواب میدید بخدا همین منفی ومثبتا فردا باید پاسخگو باشید کشورمون شده سیاسی زده. باور کنید اگه با دقت مطالعه کنید متوجه میشید محال صد تا دیگه هم که قرارداد امضا کنید باز بتونید از تحریمها خارج شید چون الان وقعا چی وکی داره تو دنیا حکومت میکنه اینقدر نگید که ازادی هست کدوم ازادی الان امریکا واروپا با پولهای نفت شاهزاده های عرب دارن حکومت میکنن واینا با ایران یک اختلاف ایدوئولوژیکی دارن حالا هی ما بگیم شیعه وسنی باهم برابرن هرچند که درعمل اینها سنی هم نیستن اما فعلا با پول که دارن وبه دنیا وبخصوص جهان اسلام میگن سنی هستن خوب وقتی این اف تی اف که رییس خزانه داری امریکا رییس اون کشور عربستان واسراییل ناظر بدون حب وبغض سیاسی بگید اخرش چی میشه ایا قبول کردن ما مشکلی رو حل میکنه مگه نه اینکه برجام قبول کردیم تا موقعی که ما رو این دین مذهب باشیم هم دنیا همینه که هست فقط تا زمانی که دستمون پیش اونا دراز باشه اره اما اگه بتونیم پیشرفت علمی در علوم پزشکی ونانو وفضا رو افزایش بدیم واقتصادمون محکم کنیم اون موقع ضعفی نداریم اونا هم دیگه فشار نمیارن شماهم هی منفی بدید

    • عدالت
      0

      بله برادر منم دردم همینه که این دولت دم از علم وپیشرفت زد ولی به خاطر امریکا تمام علمو تعطیل کرد به خیال اینکه با امریکا رابطه داشته باشد به نصیحت بزرگان گوش نداد حالا بعد از 8سال دوباره از اول شروع کرده ادم عاقل چند بار از یه سوراخ ......

  • سعید
    0

    اگرفراکسیون امیده، بیخیالش.پدرمارااین اصلاح طلب ها درآوردندازرییس جمهورمحترم گرفته تا مجلس وشورای شهر،ببین چی به روزملت آورده اند البته منظورم این نیست که اصولگرا ها خوبند، نه، ولی بازازاین ها بنظرم بهترندخواهشا اگرقراره fatf هم پیگری بشه مجلس بعدی ان شائ الله.این مجلس قابل اعتماد نیست نیست نیست.

  • محمد
    0

    شما برای تعظیم به بیگانگان گیج نیستید.

  • علی فاتح
    0

    معایب وحسن آن رابرای مردم بگویید وروشنگری کنید .مخالفین جه سودی می برند چگونه؟چه سود یازیانی برای کشور وملت دارد.؟ماشائالله کارشناس هم که کم نداریم .هرکاری که میخواهید بکنید فقط وضع ازاین خرابتر نشود که مردم درفقرگرفتارند.تاآنجایی که ما می دانیم تصویب fatfممکن است گزگ دست آنها ندهد وگشایشی هم نداشته باشد.وعدم پذیرش احتمال فشاربیشتر راداشته باشد.کلا روال جهانی وبین المللی چگونه است ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها