نماینده رودسر و املش:

به گیلان سفر نکنید / بیمارستان رودسر پر شده و پذیرش ندارد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به محدود بودن امکانات درمان برای شهروندان گیلان از مسافران خواست با سفر به شهر‌های شمالی سلامت خود را به خطر نیندازند و برای شهروندان این مناطق دردسر ایجاد نکنند.

به گیلان سفر نکنید / بیمارستان رودسر پر شده و پذیرش ندارد

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس اظهار کرد: شهرستان‌های رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آن‌ها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند. بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند.

وی افزود: بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم عادی دسترسی به مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک ندارند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه ما شرقی‌ترین شهرستان‌های گیلان هستیم توجه چندانی به این دو شهرستان نمی‌شود. من چند بار گله‌مندی خود را در این زمینه مطرح کرده‌ام که حداقل‌ها باید تامین شود. دو سال است قول داده‌اند دستگاه سی‌تی‌اسکن که خریداری شده را به بیمارستان رودسر بیاورند، اما با لابی‌های صورت گرفته آن را به شهرستان‌های دیگر بردند.

عباسی ادامه داد: امروز مردم نیاز به سرعت عمل دارند و این کمبود‌ها نگرانی و استرس مردم را دو چندان می‌کند، بیمارستان‌های شهر‌های همجوار هم از شهر ما بیماری را پذیرش نمی‌کنند. متاسفانه در چنین شرایطی عده‌ای از مردم رعایت نمی‌کنند و پنهانی و به هر بهانه‌ای به شهر‌های شمالی سفر می‌کنند. برخی اهالی هم به دلیل نداشتن درآمد به آن‌ها اتاق اجاره می‌دهند و این کار‌ها دور از چشم مسئولان نظارتی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اینطور نیست که بگوییم مسافری نیست و مسافرتی صورت نمی‌گیرد، راهکار اصلی این بود که وقتی فهمیدند این بیماری از قم شایع شده، استان‌های شمالی را می‌بستند و به داد مردم می‌رسیدند، اما گذاشتند این بیماری در همه استان گیلان و مازندران شیوع پیدا کرد و حالا می‌گویند راه‌ها را می‌بندیم.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه «هر مسافری که به شهر‌های شمالی می‌آید سلامتی خودش را به خطر می‌اندازد»، گفت: در شرایطی که امکانات درمانی و تجهیزات پیشگیری براش شهروندان گیلانی وجود ندارد، این مسافران دردسر‌هایی را ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پایان یادآور شد: متاسفانه ما از شهر‌های دیگر و حتی قم مسافرانی را به استان‌های شمالی داشته‌ایم که در این شهر‌ها اسکان پیدا کرده‌اند، این در حالی است که برای شهروندان گیلان هم شرایط و امکانات درمان وجود ندارد چه برسد به کسانی که به عنوان مهمان و مسافر به این شهر‌ها می‌آیند و این جز دردسر و گرفتاری و مشکل مضاعف تحمیل کردن به استان‌های شمالی، شهروندان گیلان و کادر درمانی این مناطق نیست.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ایرانی
    0

    لمپنیسم بی هویت به پول رسیده است زود است که در آیینه خوبش بیند.

  • علی
    0

    راست میگه بنده خدا شعور داشته باشید دیگه . بمونید توی خونه

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      از کووووووجا بیاریم بخوریم پس.انقد این بیماری باید زیاد بشه که جای سوزن انداختن توی مطب نباشه

  • داودی
    0

    اقای عباسی بجای این همه نگرانی تا میتوانید مثل نقل و نبات مواد ضد عفونی کننده مانند الکل و ماسک به رایگان و همچنین فروش ارزان قیمت انواع میوه جات بخصوص مرکبات بین مردم اقدام نمایید هنوز خانواده هایی هستند رنگ الکل را ندیدندبعد برای این ملت نسخه میپیچید عجیبه شخصی را میشناسم در استان گیلان قسم میخوره هنوز نتوانسته الکل ضد عفونی کننده تهیه کنه ادم ضعیفی هم هست پول به کارتش ریختیم رفته الکل به نرخ ازاد خریده شما لطفا بجای این همه تهدید و ارعاب با ارامش با دولتی ها هماهنگی کنید به وفور مواد ضد عفونی کننده به دست مردم بریزید هشتاد درصد از وظایف مامورین بهداشت و بیمارستانها را کم میکنید الان باید دولت و مجلسیان و دست اندرکاران همه مردم را به یک چشم ببینید نگویید اون شخص اون منطقه وضع مالی خوب دارند نیازی نیست الکل به نرخ دولت بخرند بگذارید ازاد از دست دلالان خرید کنند این عین ظلم است این جفا به همه مردم است اگر میخواهید این ویروس را ریشه کن کنید باید و ضروری است تا میتوانید مواد ضد عفونی کننده به مردم به رایگان بدهید و معابر و خیابانها را مدام ضد عفونی کنید متاسفانه مسولین ما همه شوک زده شدند و منفعل درست و درمون تصمیم نمیگیرید شما تا اب نباشه نمیتوانید کته برنج تهیه کنید تا این مواد به وفور بین مردم توزیع نشود کاری نمیتوانید بکنید مردم بعد از چندین ماه در بدر دنبال الکل تو دارو خانه ها میگردند و جالبه نمیتوانند پیدا کنند

  • کارشناس.اقتصادی
    0

    سلام.مردم.و.مسافران.عزیر.برای.حفظ.جان.خود.و.خانواده.و.مردم.از.مسافرت.به.شمال.پرهیز.کنند.در.مازندران.وگیلان.هتل.و.رستوران.مراکز.تفریحی.چرا.تعطیل‌شد.چرا.مردم.در.خانه.ها.ماندند.درسته.برای.حفظ.جان.خود.ومردم.تا.بیماری.شیوع.پیدا.نکند...متاسفانه.عده‌ای.به.این.منطقه.امدند.و.شیوع.بیماری.کرونا.را.افزایش.دادند.و.دستورات.مسولین.ومراکز.بهداشتی.جدی.بگیرید.که.بعدا.پشیمانی.سودی.ندارد.بنا.بر.این.به.استان.مازندران.وگیلان.سفر.نکنید.همه.جا.تعطیل.و.پذیرایی.و.امکانات.هم.تعطیل.است.تا.ریشه.کن.شدن.ویروس.وبیماری.کرونا.همه.همکاری.کنند.و.دست.دعا.بسوی.خدا.وتوسل.به.امامان.معصوم.تا.بیماری.کرونا.دفع.بشه.انشا.الله.وسلام.

  • بهروز ۵
    0

    این از بی کفایتی شما و نماینده قبلی هست که این شهرستان تجهیز نیست. چطور شهر هجوار لنگرود داره . لاهیجان داره . اما رودسر که شما نماینده اش بودید نداشته باشه.. خجالت هم خوب چیزیه

  • بهروز ۵
    0

    بازم از بی تدبیری شما نمایندگان مجلس هست که جوونهای رودسری برای یه لقمه نون کیلومترها و سالها از استان از وطن سر سبز خود به اجبار دور شوند و حالا برای تعطیلات نوروز نیان خونه ها شون .!؟ بیشتر مسافرهای گیلان فرزندان همین استانند مازندران قضیه اش جداست.

  • پزشک سهمیه ای
    0

    مسلما در هر شهری یه بیمارستان نیمه کار هست که از 20سال پیش همینجوری مونده. میتونید با زدن مشت محکم بر دهان امریکا اونارو 20 روزه افتتاح کنید.

  • علی
    0

    مردم گیلان هم مقصر هستند چرا باید ویلا به مسافر اجاره بدن اگر کسی در شمال مسافر را تحویل نگیره و همه مردم با هم برخورد داشته باشند دیگه مسافربه خودش اجازه نمی ده تا بیاد شمال

  • علی
    0

    جناب عباسی .تا حالا شما کجا بودید.دو دوره نمایندگی رودسر چه گلی به سر مردم شهر خود باید.یعنی شما توی این چند سال نمی دانستید که مراکز بهداشت درمان رودسر و املش امکانات و تجهیزات پزشکی ندارند.شما فقط توی مجلس هوای خود و اطرافیان خود را داشتی .چرا نتوانستی حداقل امکانات پزشکی را به رودسر بیاری.می گویید سی تی اسکن خریداری شده با لابی گری بجای دیگری بردندچرا افشانکردی .چرا خودت به اب و اتش نزدی تا مشکلات بهداشتی و درمانی شهررودسر را برطرف کنی .حالا که نمایندگی را از دست دادی داره مهربانتر از مادر شدی...نوش دارو بعد از مرگ سهراب..

    نظرات شما -
    • محسن احمدزاده
      0

      تا حالا کجا بودی تو این مدت.بترس از مکافات اعمال

  • محسن احمدزاده
    0

    کجا بودی تا حالا گلم

  • محمد
    0

    اگر این ۱۲ سال که نماینده بود یک حرکت مثبت کرده بود الان وضع بیمارستان رودسر این نبود.متاسفم براش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها