نماینده سابق مجلس با اشاره به گزینه های رئیس و دادستان دیوان محاسبات:

دیوان محاسبات جای کسانی که به عنوان متخلف احضار می شدند، نیست

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در اولین گام خود مردود شد.

دیوان محاسبات جای کسانی که به عنوان متخلف احضار می شدند، نیست

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبر فوری با اشاره به کاندیداهای ریاست و دادستان دیوان محاسبات کشور، گفت: به استناد ماده ۵۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمسیون برنامه و بودجه مكلف است دو نفر به عنوان نامزد ریاست دیوان محاسبات کشور و دو نفر به عنوان نامزد دادستان دیوان محاسبات کشور از بین داوطلبان که دارای حداقل ۲۰سال سابقه کار،کارشناسی ارشد و از مقامات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری است، معرفی کند.

نماینده سابق مجلس که در دوره دهم عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بود با طرح این سوال که دیوان محاسبات کشور کجاست، توضیح داد: به استناد اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی وظیفه رسیدگی و حسابرسی به کلیه حساب های وزارتخانه ها، موسسات حرفه اى، شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند و زیر نظر مجلس شورای اسلامی هستند، بر عهده دیوان محاسبات کل کشور است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات در واقع یک سازمان حرفه ای و شبه فضایی است که افرادی باید در آن مسئولیت بکیرند که به اصول حسابرسی آگاه و اعتقاد داشته باشند و اولین گام آن آگاهی از خود و حرفه حسابرسی است. از سوی دیگر مسئولان دیوان محاسبات باید مستقل و بی طرف باشند لذا جای نگاه سیاسیون و افرادی که حتی یک ساعت در دستگاه های نظارتی کار نکرده اند و هیچ آگاهی از آن ندارند و گاهی به عنوان متخلف به دادسرای دیوان احضار شده اند، نیست.

حسینی که سابقه حضور در دیوان محاسبات را نیز دارد، تاکید کرد: امروز کمیسیون برنامه بودجه مجلس انقلابى شفاف نبود و مشخص نیست به کجا می رود؟ مطالبات حزبى را پرداخت می کند یا یک موسسه حرفه ای را، به فردی بدون سابقه کار نظارتی، بدون تجربه در حوزه های مالی و اقتصادی خواهد سپرد.

این نماینده سابق بیان کرد: شاید این سوال به ذهن برسد که سایر کاندیدای ریاست دیوان شرایط پایین تری را داشته اند، با یک نگاه اجمالی به حداقل ۱۸ نفری که کمیته امور عمومی دیوان با آنها مصاحبه کرده است، فکر می کنم بدترین انتخاب را داشته اند .

وی گفت: در بین افرادی که برای پذیرش مسئولیت در دیوان محاسبات، افراد با تحصیلات مرتبط و داشتن سوابق درخشان در حوزه های مالی و اقتصادی و شناخت بسیار عالی از دیوان محاسبات کشور را شاهد بودیم، اما آقای ضرغام صادقی که پزشک است وآقای بذرپاش به سبب ارتباطات انتخاب شدند، این افراد در حوزه مالی سابقه ای نداشتند.

حسینی تاکید کرد: بنابراین اگر این مجلس انقلابی بخواهد برای انجام امر نظارت دقیق، مبارزه با فساد و شفافیت در حوزه مالی و اداری گام بردارد با این نوع عمل کردن و انتخاب بداند که از مسیر خارج شده است.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    در این کشور تخصص یعنی کشک ! نگران نباش در این کشور هیچ کس در پست تخصصی خود نیست و کارش چون بر مبنای نفوذ و پارتی و رانت و سفارش ... بوده پس تخصوص برای حضرات بی معنی است . یک نظامی رئیس قانون گذاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وگرنه وضع مان بعد42سال این نبود.انقلاب شد فقط شاه رفت ... اما سیاست و کیاست اش باقی است...

  • کاربر ناشناس
    0

    درود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها