یوسف‌نژاد: بودجه را طوری بستیم که به اقشار ضعیف و متوسط جامعه آسیبی نبیند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 کل کشور گفت: بودجه را طوری بستیم که به اقشار ضعیف و متوسط جامعه آسیبی نبیند.

یوسف‌نژاد: بودجه را طوری بستیم که به اقشار ضعیف و متوسط جامعه آسیبی نبیند

به گزارش خبر فوری ، بررسی کلیات بودجه 97 کل کشور در جلسه علنی مجلس آغاز شده و در گام اول، کمیسیون تلفیق گزارش خود را ارائه کرد. در این راستا، علی اصغر یوسف نژاد پشت تریبن رفت و اظهار کرد: در بررسی بودجه، در بسیاری از موارد پیشنهادات دولت را بدون تغییر جزئی تغییر دادیم و در برخی موارد با کار کارشناسی و با در نظر گرفتن واقعیت های اجتماعی و پیامدهای آن بندهایی را تغییر دادیم. جهت گیری را به سمتی بردیم که قشر ضعیف و متوسط جامعه آسیبی نبیند.

او گفت: تتوجه به قوانین بالادستی وسیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه ششم توسعه از جمله مواردی بود که تلاش کردیم در لایحه بودجه به آن توجه کنیم.ما در بررسی این لایحه به سابقه بررسی لوایح بودجه در مجلس نیز توجه داشتیم.

نماینده مردم ساری به دو ملاک تاکید ویژه ای داشت: نظارت بر بودجه و شفافیت آن. او همچنین بیان کرد: سعی کردیم تبصره 12 را بررسی ویژه کردیم تا دیوان محاسبات بر اعتبارات پرداختی، نظارت کامل داشته باشد. یا هر گونه تسهیلات از محل درآمدهای اختصاصی را منع و آن را متوجه یک تبصره کردیم. ممنوعیت دریافت سود از سپرده های دستگاه ها را نیز اعمال کردیم.

یوسف نژاد: عدم افزایش حامل های انرژی گرچه برای دولت سخت بود و می خواست از درآمد آن اشتغال ایجاد کند اما با توجه به شرایط اجتماعی آن را لغو کردیم اما به نحوی آن 17هزار میلیارد تومان را جایگزین کردیم.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 97 مجلس در 32 جلسه کمیسیون تلفیق بررسی شد، افزود: ما جلساتی با نمایندگان دولت و علی لاریجانی رییس مجلس برای بررسی این لایحه داشتیم و در این جلسات بهترین راه حل ها برای بودجه 97 را در نظر گرفتیم.
نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت ما در تمامی مصوبات خود شرایط اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و دقت داشتیم که این مصوبات چه پیامدهایی می تواند در جامعه داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در تبصره 12 لایحه بودجه ( افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌گیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات ) نیز تلاش کردیم که به گونه ای عمل کنیم که مدنظر جامعه باشد.ممنوعیت دریافت سود از سپرده ها و نظارت دیوان محاسبات در نهادهای عمومی دولتی از مواردی بود که ما آن را تصویب کردیم. تلاش کردیم عدالت را در بخش های مختلف لایحه بودجه اعمال کنیم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در مورد عدم افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار کرد: قرار بود دولت رقم افزایش قیمت حامل های انرژی را به اشتغال اختصاص دهد ولی به دلیل مسائل و مشکلات اجتماعی صلاح دیدیم که این رقم افزایش پیدا نکند ولی رقم دیگری را برای دولت تعیین کردیم که از طریق آن 60 هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شد.
نماینده مردم ساری تاکید کرد: ما در لایحه بودجه از نظر درآمدی افزایشی نداشتیم که این یکی از ویژگی های بودجه است.
وی قابل رصد بودن دستگاه های اجرایی را یکی از دیگر از ویژگی های بودجه 97 دانست و اظهار کرد: توجه به اختیارات استان ها یکی دیگر از مواردی بود که در بودجه به آن پرداخته شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما در لایحه بودجه 97، 320 ردیف متفرقه داشتیم که در کمیسیون آن را به 130 رساندیم که این نکته مثبتی بود.
یوسف نژاد اضافه کرد: بیش از 70 هزار پروژه نیمه کاره داریم که 65 هزار پروژه مربوط به استان ها و 5 هزار پروژه ملی است که ما همکاری دولت تلاش کردیم اعتبارات لازم برای تکمیل برخی از این پروژه ها را در نظر بگیریم.
وی اضافه کرد: در مورد قیمت حامل های انرژی دولت این اختیار را دارد که در راستای شرایط جامعه قیمت ها را تغییر دهد.
نماینده مردم ساری گفت: اگر دولت در طول این سال ها، سالی 10 درصد قیمت حامل های انرژی را افزایش می داد این رقم قابل هضم بود ولی رقم کنونی که برای این موضوع در نظر گرفته قابل هضم نیست.
وی تاکید کرد: ما کمترین تغییرات را در کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه داشتیم و در این راستا با همکاری دولت هر جا لازم بود تغییراتی را اعمال کردیم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها