عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آنچه در افغانستان رخ می‌دهد، محصول سیاستهای آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان را واقع گرایانه ، منبطق بر واقعیتهای عرصه میدانی افغانستان و تامین کنند منافع ملی دانست .

آنچه در افغانستان رخ می‌دهد، محصول سیاستهای آمریکاست

دکتررحیمی با حضور در جلسه مجازی انجمن اسلامی مدرسین و اساتید دانشگاههای کشور طی یک جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ دو ساعته به تشریح مسائل مختلف افغانستان پرداخت .

در این جلسه دلایل تغییرات سیاست امریکا در افغانستان و خروج از این کشور ، چالش امریکا با چین در رقابت اقتصادی، چالش امریکا با روسیه در حوزه بالکان ، وضعیت صحنه جنگ در افغانستان و حوادث فعلی و پیش بینی آینده تحولات افغانستان ، دلایل ارتباط گیری ایران با طالبان ، سیاست اجرایی ایران در قبال تحولات افغانستان ، اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، ضعف و اشتباهات دولت فعلی افغانستان در مقابله با طالبان ، نگرانی های ایران از تحولات اخیر، و محورهای متعدد دیگر به بحث و بررسی گذاشته شد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این جلسه سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان را واقع گرایانه ، منبطق بر واقعیتهای عرصه میدانی افغانستان و تامین کنند منافع ملی دانست .

دکتررحیمی در این جلسه تاکید کرد انچه دارد در افغانستان رخ می دهد محصول سیاست امریکا و ضعف دولت مرکزی است و نباید اجازه دهیم رسانه های غربی ما را متهم اشتباهات خود جلوه دهند چون ایران پس از امریکا ، قطر ، دولت افغانستان و ترکیه ، وارد تعامل با طالبان انهم با هدف ایجاد صلح و آرامش در کشور همسایه شده است و هیچ نقشی در سلطه طالبان بر مناطق ندارد.

دکتررحیمی تاکید نمود حفظ تمامیت ارضی ، اتحاد نیروهای دموکراتیک و میانه رو و توازن وتقسیم قدرت بر پایه واقعیتهای جامعه افغانستان و توافق افغانها با هم سیاست اصلی ایران است اما در این مسیر صرفا نقش میانجی را دارد .

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود باید بین چین ، ایران ، ترکیه و روسیه با دولت مرکزی افغانستان و طالبان نشستهایی برقرار شود تا انچه طرح و نقشه امریکا در اجرای جنگ داخلی و رشد داعش در منطقه هست رخ ندهد .

در این جلسه اعضای محترم هیات علمی دانشگاهی کشور به طرح دیدگاهی خود و تحلیل شرایط پرداخته و سوالات متعددی را مطرح نمودند که از سوی نماینده مردم تربت جام و تایباد و باخرز و صالح آباد پاسخ داده شد .
دکتررحیمی عضو فعلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، سابقه حضور چهارساله در افغانستان داشته و عضو هیات علمی گروه روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز می باشند .

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    آخ که سردار دلها رفت امنیت رفت طالبان اصل عاعش است

  • غیر قابل نشر
    0

    اخه مردک اگه مردم احمق نباشند امریکا غلطی نمیتونه بکند. پس علت اصلی حماقت مردم جهان سوم در تمام دنیاست که زمینه سوء استفاده دیگران را فراهم میکند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها