قالیباف: هر نوع قرارداد بین ایران و سایر کشورها باید به تصویب مجلس برسد

رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم تصویب موافقت‌نامه‌های بین المللی بین ایران و سایر کشور توسط مجلس پرداخت.

قالیباف: هر نوع قرارداد بین ایران و سایر کشورها باید به تصویب مجلس برسد

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر عدم اجرای قانون برای تصویب قراداد‌های بین المللی با کشور‌های دیگر گفت: تمام  عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قرارداد‌ها و موافقت نامه‌های بین المللی بین ایران و سایر کشور‌ها باید ابتدا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

این سخنان قالیباف در پاسخ به تذکر احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بود که اعلام کرد باید به نقش مجلس در تصویب قرادادهای بین المللی توجه شود و معتقد بود این قرادادها اجرایی می شود بدون اینکه در مجلس تصویب شود.

به گفته رئیس مجلس، نمایندگان دولت ابتدا تواق اولیه را انجام می‌دهند، ولی تا  این قراداد‌ها به تصویب مجلس نرسد اسنادی بین دو کشور مبادله نمی‌شود.  

بر اساس اصل هفتاد و هفتم قانون اساسی عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قرارداد‌ها و موافقت نامه‌های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احسن واقعا سر نوشت مردم باید در مجلس تصویب شود نه یکنفر مملکت را به روسیه وچین ببخشد واقعا این دو کشور هیچ دوستی با ما ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها