در گفت و گوی خبرفوری با سهیلا جلودارزاده مطرح شد:

چرا بعضی از کالاهای ایرانی تبدیل به برند نمی شوند؟

سهیلا جلودارزاده گفت: غیر از خودرو و موادغذایی نمی توانیم برندسازی کنیم، زیرا سرمایه گذاری که این کالاها را بخرد و آن را به برند خود اضافه کند نداریم.

چرا بعضی از کالاهای ایرانی تبدیل به برند نمی شوند؟

در پی صحبت های مقام معظم رهبری پیرامون سال حمایت از کالای ایرانی اینبار با سراغ یک نمانیده مجلس رفتیم و از او خواستیم تا از کیفیت برندهای ایرانی بگوید، سهیلاجلودارزاده به خبرنگار خبر فوری گفت: ما بیشتر از سی گروه کالایی داریم که در هرکدام ممکن است برندهای مختلف باشند.

وی ادامه داد: اما مشکلی که در ایران داریم این است که برندینگ تازه مطرح شده است، و برای بیشتر کالاها موضوع تازه ای است. ما در لباس مردانه هاکوپیان، جامینه و ... داریم اما مثلا در لباس زنانه هنوز برندی نداریم.

جلودارزاده درباره نحوه ایجاد برندینگ گفت: به طورکلی این تبلیغات تلویزیون است که می تواند برند ایجاد کند، تولیدکننده‌های کوچک نمی توانند تبدیل به برند شوند.

نماینده مردم تهران همچنین درباره اهمیت برندینگ گفت: برند هم اعتماد و اطمینان به کیفیت را باخود دارد و هم مردم آن را تجربه کرده اند.

جلودارزاده درباره برندهایی که در ایران موفق هستند گفت: بیشتر صنایع غذایی در ایران تبدیل به برند شده اند، چون دسترسی به آنها آسان است و همین دسترسی آسان می تواند در شکلگیری برند موثر باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال شما هرجایی که بروید، ماست کاله را مشاهده می کنید، در هر سوپرمارکت و مغازه ای.

جلودارزاده همچنین یکی دیگر از مشکلات این روزهای کالای ایرانی را سیستم توزیع دانست و گفت: نقص دیگر ما همین سیستم توزیع است، مثلا شما در همه جا نمی توانید یک کالایی را پیدا کنید، به خصوص در پوشاک.

این نماینده مجلس درباره عدم ایجاد برندینگ در بخش های مختلف گفت: غیر از خودرو و موادغذایی نمی توانیم برندسازی کنیم، چون ما سرمایه گذاری که این کالاها را بخرد و آن را به برند خود اضافه کند نداریم، چون امنیت سرمایه گذار تامین نمی شود.

جلودارزاده گفت: بعضی از تولیدکننده های تحت الحمایه می توانند تبدیل به برند شوند اما این برای بخش خصوصی بسیار سخت است. اگر البته اتحادیه ها این فرهنگ خودمحوری به وجود بیاورند می توانند یک گروه یک برند ایجاد کنند.

این نمابنده مجلس همچنین درباره مونتاژ کالاهای خارجی در ایران گفت: مشکلی ندارد نباید چرخ را از نو اختراع کنیم در کشورهای غیر از صنعتی که بیشترین سرمایه گذاری را در بخش دانش و توسعه ایجاد می کنند، از قطعاتی که کشورهای دیگر تولید کرده اند استفاده میکنند و همه چیز را از نو تولید نمی کنند.

جلودارزاده تصریح گفت: این مثال دقیقا مثل آن است که ما بگوییم کتابهای طب را نمی خوانیم و همه چیز را باید خودمان به آن برسیم. وقتی یک کشوری به یک تکنولوژی می رسد ما هم می توانیم از آن استفاده نباید بگوییم.

وی در پایان گفت: بهتر است که ما آن چیزهایی را که کشورمان در آن زمینه تاریخی دارد را بیابیم ، کالایی که در جای دیگر وجود ندارد بیاییم با استفاده از دانش روز به فکر تولید برند آن باشیم.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    مثلا برند جلودارزاده .

  • علیرضا
    0

    با سلام و احترام انسان بودن را از ملت گرفتیم. دیگر کمتر کسانی هستند که برای شاد بودن و سلامتی دیگران در این کشور تلاش میکنند . تمام ملت بدلیل سود شرکت ها سرطان گرفته اند. یا میگیرند. متاسفانه فقط به فکر جمع کردن ثروت برای خود هستیم . و این همان قانون جنگل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها