همه سخنانی که باعث شد مجلس از سخنان حسن روحانی قانع نشود/ مشروح جلسه سوال از رئیس جمهور

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» با ۸۷ کرسی خالی و به ریاست علی لاریجانی راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه آغاز شد.

همه سخنانی که باعث شد مجلس از سخنان حسن روحانی قانع نشود/ مشروح جلسه سوال از رئیس جمهور

به گزارش خبر فوری ، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی «۵ سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» با ۸۷ کرسی خالی و به ریاست علی لاریجانی راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه آغاز شد.

این جلسه، دویست و سی و هفتمین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده، حجت‌الاسلام و المسلمین حدود ساعت ۸ امروز سه شنبه ۶ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

طبق اصل ۸۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‎‎در هر مورد که‏ حداقل‏ یک‏ چهارم‏ کل‏ نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ از رئیس‏ جمهور و یا هر یک‏ از نمایندگان‏ از وزیر مسئول‏، درباره‏ یکی‏ از وظایف‏ آنان‏ سوال‏ کنند، رئیس‏ جمهور یا وزیر موظف‏ است‏ در مجلس‏ حاضر شود و به‏ سوال‏ جواب‏ دهد و این‏ جواب‏ نباید در مورد رئیس‏ جمهور بیش‏ از یک‏ ماه‏ و در مورد وزیر بیش‏ از ده‏ روز به‏ تأخیر افتاد مگر با عذر موجه‏ به‏ تشخیص‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏.

همچنین بر اساس بند ۴ ماد ۴۹ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، «رسیدگی به سؤال نمایندگان از رئیس جمهور و وزیران» یکی از وظایف کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ وصول «سوال اقتصادی جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور» را اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور حداکثر یک ماه فرصت دارد در مجلس حضور یابد و به سوالات پاسخ دهد.

همه اخبار سوال از رئیس جمهور در جلسه امروز مجلس:

حسن روحانی وارد مجلس شد

رئیس جمهور برای پاسخ به سوال نمایندگان وارد مجلس شد.

محمد دهقانی: یک ادم بازاری با 5 کلاس سواد حساب و کتاب خود را دارد چطور دولت با این همه کارشناس حساب جیب خود را ندارد؟

نماینده مردم طرقبه و چناران گفت: یک ادم بازاری با 5 کلاس سواد حساب و کتاب خود را دارد چطور دولت با این همه کارشناس حساب جیب خود را ندارد؟

محور‌های سوال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز

سوال از حسن روحانی در مجلس 5 محور دارد که همگی اقتصادی هستند.

نقوی حسینی: ما می توانیم تحریم را دور بزنیم اگر مرعوب آن نشویم/ پای دولت شما می ایستیم

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ما می توانیم تحریم را دور بزنیم اگر مرعوب تحریم نشویم. به اندازه کافی سرمایه در کشور داریم.

لاریجانی: جلسه امروز می‌تواند کمال سیاست‌ورزی در کشور را نشان دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، هفته دولت را به رئیس جمهور تبریک گفت.

کرم پور: خطر جدی است و باید با قدرت با آن مبارزه کرد، لطفا نگویید نمی شود، نمی گذارند

نماینده فیروزآباد در مجلس گفت: خطر جدی است و باید با قدرت با آن مبارزه کرد، لطفا نگویید نمی شود، نمی گذارند.

حسن روحانی: مشکلات زودگذر است/ کاخ سفید از پایان جلسه امروز خشنود نخواهد شد

امروز حسن روحانی برای پاسخ به سئوال نمایندگان مجلس به پشت تریبون رفت.

فرهنگی: آقای رییس‌جمهور رکود تورمی در دولت شما به اوج رسید

محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد تورم تشدید شد و به اوج رسید و رکود تورمی ایجاد شد.

آیا یک نماینده برای استیضاح رئیس جمهور امضا جمع می کند؟

اما مهترین اتفاق، مربوط به تحرکات حسینعلی حاجی دلیگانی است. او در حال جمع آوری امضا از نمایندگان است. نماینده مردم شاهین شهر یک ساعت پیش نیز در توییتی خبر از جمع آوری امضا برای استیضاح رئیس جمهور داده بود.

پاسخ روحانی به سوال «کنترل قاچاق کالا و ارز»

روحانی گفت: دولت برای کنترل قاچاق کالا و ارز رویکردهای مختلفی را اتخاذ و اقدام‌های وسیعی را انجام داده است که در ادامه آورده شده است. البته کنترل قاچاق تنها به دست دولت نیست و قوای دیگر نیز در این قضیه دخیل هستند.

فولادگر: آقای روحانی! آیا به تحلیل سال 92 خودتان پایبندید؟

حمیدرضا فولادگر که به عنوان یکی از متقاضیان سوال از رئیس جمهور در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: چرا رییس جمهور به برنامه‌های اقتصادی خود پایبند نبوده است. متاسفانه شرایط کشور به سمتی رفته که هم معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته و هم فعالان اقتصادی بیشترین مشکلات را از ناحیه تصمیمات دولت بر دوش خود حس می‌کند و ما شاهد رکود پروژه‌های صنعتی و عمرانی هستیم.

ذوالنوری فیلمی علیه روحانی آماده کرده بود اما از پخش آن منصرف شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بنا داشت فیلمی علیه حسن روحانی در صحن پخش کند اما از این کار منصرف شد.

ذوالنور: دولت برای خروج آمریکا از برجام سناریو نداشت/ مضیقه از آب!

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جریان طرح سوال از رئیس جمهور، درخواست آب(آب شرب برای تازه کردن گلو) کرد. او در = سخنرانی تاکید کرد که دولت برای خروج آمریکا از برجام سناریو نداشت.

پاسخ روحانی به سوال «تحریم‌های بانکی»

روحانی گفت: وضعیت شبکه بانکی کشور بعد از پذیرش برجام به‌هیچ‌عنوان قابل قیاس با پیش از آن نیست و گشایش‌های وسیع و قابل‌توجهی در آن صورت گرفته که موجب خروج بخش مالی از مرحله بحرانی و بن‌بست دوره تحریم شده است. پیش از برجام هیچ بانکی با ایران کار نمی­کرد اما پس از اجرای برجام بانک­های مختلف روابط کارگزاری خود را با بانک­های خارجی آغاز کرده­اند و با حدود 300 بانک در دنیا روابط کارگزاری برقرار شد.

پاسخ رئیس جمهور به سوال «کاهش نرخ بیکاری»

دکتر روحانی گفت: نرخ مشارکت نیروی کار طی سال‌های 1393-1396 به‌طور مستمر افزایش‌یافته و از 2/37 درصد به 4/40 درصد افزایش‌یافته است و نشانه‌ای از افزایش فشار عرضه نیروی کار است.

پاسخ روحانی به سوال «ارزهای خارجی و ارزش پول ملی»

بازار ارز در سال 1396 تحت تأثیر عوامل داخلی همچون کاهش نرخ سود بانکی در شهریورماه، تزریق ارز زیر قیمت بازار، حذف بسیاری از کالاهای وارداتی از لیست دریافت ارز مبادله‌ای و عوامل خارجی ازجمله اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی آمریکا و درنتیجه احتمال خروج این کشور از برجام، اعمال تحریم­ها علیه برخی نهادها و شبکه‌های انتقال ارز، محدودیت شدید در نقل و انتقالات ارزی از مسیر دبی و تلاش آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران به سایر کشورها، شرایط کاملاً متفاوتی را نسبت به دوره­های پیشین تجربه کرد.

رای گیری در مجلس علنی نخواهد بود/ درخواست 22 نماینده و پاسخ منفی اکثریت نمایندگان

رای گیری نمایندگان مجلس برای قانع شدن برابر سوال از رئیس جمهور علنی نخواهد بود.

نمایندگان از کدام پاسخ های رئیس جمهور قانع نشدند؟

بر اساس قانع نشدن نمایندگان نسبت به پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به ۴ سوال، سوالات مطرح شده به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود و مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مصطفی
    0

    به نظر من آقای روحانی خیلی خوب دفاع کرد. به انتقادهای پوپولیستی کاری ندارم اما مردم باید انصاف بدهند که نقش دولت در اقتصاد و اداره کشور همین قدر است که روحانی توضیح داد. در این حوزه کارهای خوب زیادی صورت گرفته است. باید بقیه ارکان کشور پاسخگو باشند که چرا به اندازه ای که باید در زمینه رفع مشکلات اقدام نکرده اند.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      فکر میکنم شما یکی از ژن ی خوب های ایران هستید ولی خارج نیشین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها