علوی: اگر سوء مدیریت‌ها کنار برود ایران از امروز قدرتمندتر خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام برای بهره بردن از دستاوردهای چهل ساله انقلاب گفت: یکی از چالش‌های پیش رو انقلاب اسلامی پس از چهل سالگی مسائل اقتصادی است.

علوی: اگر سوء مدیریت‌ها کنار برود ایران از امروز قدرتمندتر خواهد شد

سید احسن علوی ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب پس از گذشت چهل سال بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، اما ما آنطور که باید و شاید نتوانستیم به آنها بپردازیم. واقعیت امر این است که ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش نخبگان و جوانان کشور به دستاوردهای زیربنایی و اساسی رسیدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال ما امروز جزو هفتمین کشور دنیا در ساخت زیردریایی و پنجمین کشور مهندسی جهان هستیم. تقریباً ۹۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور را خودمان تأمین می‌کنیم و از لحاظ امنیتی در طراز اول قرار داریم. در خصوص منابع نانوتکنولوژی و هوافضا جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم. در ساخت موشک به مرز ساخت موشک‌های بالستیک دست یافته‌ایم و در بخش تسلیحات نظامی داریم به سمت خودکفایی حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال به دستاوردهای عظیمی دست یافته است و در حوزه علم و دانش و تکنولوژی در دنیا به عنوان یک کشور مطرح خودنمایی می‌کند، اما در کنار همه این دستاوردها ما نیاز به یک انسجام درونی داریم تا بتوانیم با استفاده از این دستاوردها با چالش‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد می‌کنند روبرو شویم.

وی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که دشمن علیه ما به راه انداخته است ما باید با انسجام درونی از دستاوردهای خود برای پاسخ به دشمن استفاده کنیم.

علوی در ادامه با اشاره به چالش‌هایی که انقلاب اسلامی پس از چهل سالگی با آنها مواجه است بیان کرد: در طول این سال‌ها دشمن علیه ما جنگ تن به تن، جنگ فرهنگی و امروز نیز یک جنگ اقتصادی تمام عیار راه انداخته است. از نظر من شیوه مدیریت در کشور مشکل دارد و ما باید به انسجام و وحدت توجه ویژه داشته باشیم. یکی از چالش‌های پیش رو انقلاب اسلامی پس از چهل سالگی مسائل اقتصادی از جمله معیشت و اشتغال مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید اقتصاد ما پس از گذشت چهل سال به این میزان به نفت وابسته باشد. ما باید با مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصاد کشور را سامان دهیم و به جایی برسیم که اقتصاد ما وابسته نباشد. اگر سو مدیریت کنار رود ایران و انقلاب از امروز نیز قدرتمندتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها