امروز غلظت آلایندهای جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت.

امروز غلظت آلایندهای جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم و دما نیز افزایش می‌یابد که به دلیل آرام بودن جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم داشت.

وی افزود:‌ از اواخر وقت روز جمعه 16 اسفند و روز شنبه 17 اسفند، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی نقاط غربی کشور، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات این مناطق بارش برف نیز خواهیم داشت؛ طی همین مدت در استان‌های واقع در البرز مرکزی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه 18 اسفند شاهد رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و جنوب‌شرق کشور خواهیم بود و روز دوشنبه این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: روز شنبه 17 اسفند وزش باد شدید و گرد و خاک در استانهای خوزستان و ایلام خواهم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت امروز کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه و اهواز با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد با دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: روز شنبه 17 اسفند به علت وزش باد شدید موقت در دریای خزر، ارتفاع موج تا یک‌ونیم متر پیش‌بینی و توصیه می‌شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی جلوگیری شود و فعالیت شیلات و عملیات‌های دریایی به ویژه صنایع فراساحل موقتاً متوقف شود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها