کاشت درخت کنوکارپوس در اندیمشک متوقف می‌شود

اندیمشک - شهردار اندیمشک با بیان اینکه کاشت کنوکارپوس در اندیمشک متوقف می‌شود، گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری از درختان سازگار با اقلیم شهرستان اندیمشک کاشته می‌شوند.

کاشت درخت کنوکارپوس در اندیمشک متوقف می‌شود

رضا شریفی فر عنوان کرد: اولویت شهرداری اندیمشک در توسعه فضای سبز شهری، کاشت درختان بومی و سازگار با اقلیم شهرستان اندیمشک است.

وی افزود: عملیات کاشت انواع درخت از جمله کنار، نخل، برهان گلی و ابریشم در معابر شهری و بوستان‌های اندیمشک را در راستای سیاست توسعه درختان سازگار با اقلیم شهری اعلام کرد.

شهردار اندیمشک گفت: نگاه شهرداری اندیمشک در حوزه توسعه فضای سبز، جدی و عملیاتی بوده و کاشت درخت به عنوان یک گام مهم در زمینه اولویت‌های کاری شهرداری تعریف شده است.

شریفی فر با بیان اینکه کاشت کنوکارپوس در اندیمشک متوقف می‌شود اظهار کرد: شهروندان نیز در ارتباط با کاشت درختان شرایط اقلیمی و سازگاری درختان را مدنظر قرار دهند.

بیش از یک دهه است که پوشش گیاهی خوزستان به پوشش گیاهی غیرمثمر کنوکارپوس تبدیل شده که یکی این گونه گیاهی از مخربترین و مضرترین پوشش گیاهی در دنیا است و با توجه به کمبودهای منابع آبی تاثیرات منفی بر حجم آب دارد. گازهای منتشر شده از این درخت سبب جلوگیری از تشکیل ابرهای باران‌زا می‌شوند و شیره درختان کنوکارپوس سبب بد طعم شدن مزه عسل کنار می‌شود.

کنوکارپوس یک گیاه سمی است و سبب افزایش حشرات موزی می‌شود و برخلاف درختان مثمر که سایه‌ای مطبوع و خنک دارند سایه‌ درختان غیر مثمر خوزستان که بیشتر از گونه‌های کنوکارپوس، اکالیپتوس و کهور آمریکایی است سایه‌ای گرم و دم هستند.

بیش از ۹۰ درصد از پوشش گیاهی خوزستان از نوع کهور آمریکائی است و این پوشش گیاهی درحالی در خوزستان کشت می‌شود که اتحادیه اروپا این گونه گیاهی را خطرناک‌ترین موجود زنده دنیا نامگذاری کرده و در لیست سیاه مهاجم دنیا قرار گرفته است.

منبع: مهر

1981

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمزه
    0

    جالب است ظاهرأ این گونه درختی خودش پا داشته و وارد منطقه خوزستان شده!!##!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد