موسیقی در «بنفشه آفریقایی» مزاحم فیلم نیست

پیمان یزدانیان جزییاتی از آهنگسازی فیلم «بنفشه آفریقایی» را تشریح کرد.

موسیقی در «بنفشه آفریقایی» مزاحم فیلم نیست

پیمان یزدانیان آهنگساز فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی که در جشنواره ملی فیلم فجر ۳۷ رقابت می کند درباره درک موسیقی در سکانس های مختلف فیلم و ارتباط آن با مخاطب اظهار کرد: یکی از موضوعات جالب توجه در موسیقی این است که قطعاتی که ساخته می شود به تنهایی جذاب باشد و نگرانی من و عوامل فیلم این بود که جذابیت موسیقی مزاحم فیلم و موضوع آن نشود بلکه در حین کار در فیلم درک شود و هیچ چیز اضافه ای در سکانس ها احساس نشود.

وی درباره تعامل با کارگردان درحین ضبط توضیح داد: مونا زندی کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» به من اعتماد کرد و من در زمان فیلمبرداری سکانس های فیلم حضور داشتم و همین باعث شد تا درک بهتری از قصه داشته باشم و درنهایت در طول سه هفته قطعات نوشته شد.

یزدانیان درباره نوع آهنگسازی فیلم «بنفشه آفریقایی» عنوان کراد: ما از ساز هنگ درام در این موسیقی استفاده کردیم با این تفاوت که نوع نواختن آن اینجا با فواصل زیادی انجام می شود.

این آهنگساز از ویژگی های فرم موسیقی فیلم «بنفشه آفریقایی» اینگونه گفت: صدای پیانو در موسیقی این فیلم متفاوت است و کسی صدای چکش های ساز پیانو را نمی شنود و به نوعی این صدا از دور شنیده می شود.

وی در پایان توضیح داد: کار دیگری که در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر دارم، فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان است.

منبع: صبا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها