مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

دادگاه ساوت وارک لندن طی حکمی بوریس بکر مرد شماره یک سابق تنیس جهان را به ۲ سال و نیم زندان محکوم کرد.

مرد شماره یک تنیس جهان پشت میله های زندان

بوریس بکر  مرد شماره یک سابق تنیس جهان از سوی دادگاه ساوت وارک لندن به دلیل پنهان کردن دارایی‌هایش به ۲ سال و نیم زندان محکوم شد. نیمی از حکم او لازم‌الاجراست و مابقی به صورت تعلیقی خواهد بود.

بکر ۵۴ ساله با ۶ قهرمانی گرند اسلم در سال ۲۰۱۷ به خاطر ناتوانی در بازپرداخت بدهی‌هایش اعلام ورشکستگی کرد. طبق قانون  او  موظف به اعلام دارایی هایش به دادگاه بود.

اما بعدا مشخص شد که او برخی اموالش از جمله جام های قهرمانی و یک آپارتمان در محله چلسی لندن و مبلغ  ۱.۲ میلیون پوند پول نقد را به دادگاه اعلام نکرده است. بکر در نهایت به علت  ۲۴ اتهام در ۴ فقره مجرم شناخته و به زندان محکوم شد. 

بوریس بکر سال ۱۹۸۵ با فتح ویمبلدون در ۱۷ سالگی معروف شد. او بعد از آن  با پنج بار قهرمانی در گرند اسلم ها به عنوان یکی از اسطوره های تنیس شناخته شد. بکر بعد از بازنشستگی در سال ۱۹۹۹ به دنیای تجارت ورود کرد و  هم‌چنین به عنوان مفسر در شبکه‌های مختلف از جمله بی‌بی‌سی به فعالیت خود ادامه داد.  قهرمان سابق تنیس جهان در سال ۲۰۱۳ با قبول  مربی‌گری جوکوویچ به دنیای تنیس بازگشت و همکاری موفقیت‌آمیزی با بازیکن صرب داشت.

فرار از مالیات  در سال  ۲۰۰۲ در آلمان باعث شد که بکر مجرم شناخته شود. او سال ۲۰۱۲ به لندن رفت و در سال ۲۰۱۷  به علت بدهی  ۵۴ میلیون پوندی اعلام ورشکستگی کرد. او  صورت دارایی های خود را به دادگاه اعلام نکرد. البته این بار پنهان کردن دارایی ها برای او دردسر ساز شد و باید حداقل ۱۵ ماه در زندان باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جهت
    0

    اگه داخل کشور من ایران بودی صدرصداعدام بودی و عفو و اعمال رفعت نظام اسلامی و رعایت عدالت یه پست بالاتری در جایگاه و نهر بهشتی بهت میدادن که از ذوق و هیجان سکته رو بزنی و در نهایت تمام فک و فامیلتو به کشور ما دعوت کنی که بعنوان توریست مذهبی بیان ایران و مسلمون بشن و ارز وارد کنن ، تازه هنوز کجاش دیدی من فقط یه چشمشو برات نشون دادم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها