رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال:

حکم پرونده مارک ویلموتس اعلام شد/ باید حدود ۳ میلیون یورو به این مربی بدهیم/ فدراسیون فوتبال تایید نکرد

رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: رای پرونده ویلموتس صادر شد و باید مبلغی در حدود ۳ میلیون یورو به این مربی بدهیم.

حکم پرونده مارک ویلموتس اعلام شد/ باید حدود ۳ میلیون یورو به این مربی بدهیم/ فدراسیون فوتبال تایید نکرد

صفی الله فغانپور درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت مارک ویلموتس و اقدام ایران برای تجدیدنظر در این رأی گفت: در کمیته انضباطی فیفا محکوم به پرداخت ۶ میلیون یورو شدیم. اینجا نگرانی زیادی ایجاد شده بود و همه فکر می‌کردند در دادگاه عالی ورزش هم محکوم بشویم اما موفقیت بزرگی حاصل شد. تنها پرونده‌ای که در طول این سال‌ها موفق شدیم، همین پرونده ویلموتس است که در کاس بوده و رأی شکسته شده است.

بخوانید: صلاحیت مهدی تاج برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال تایید شد

وی یادآور شد: اصل شکایت مبلغی بالاتر از ۶ میلیون یورو بود که به علاوه پنج درصد و تأخیر در مجموع می‌شد ۱۲ میلیون یورو. الان دادگاه عالی ورزش پرونده را نقض و تبدیل به کمتر از ۳ میلیون یورو ( رقمی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد) کرده است.

رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال این اتفاق را موفقیت بزرگی برای فدراسیون دانست و در اظهاراتی عجیب‌تر گفت: الان باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی قابل توجه نیست!

فغانپور که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفتگو می‌کرد، در پایان درباره اینکه آیا این رأی ویلموتس قطعی و رسمی است؟ تاکید کرد: بله رأی صادر شد. احتمالاً همین هفته اعلام می‌شود و «گراندز» رأی می‌آید. این حرفی که زدم قطعی است. باید موفقیتی که در دادگاه عالی ورزش کسب کردیم را تبریک بگویم!

مارک ویلموتس در سال ۱۳۹۸ به جای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد. او در مدت کمتر از ۶ ماه سرمربی ایران بود و قبل از کسب دو باخت مقابل بحرین و عراق مبلغ ۲ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال دریافت کرد. با استناد به صحبت‌های فغانپور، ویلموتس در مدت زمان کوتاهش در تیم ملی حداقل ۵ میلیون یورو از ایران به دست آورده است!

به این ترتیب فدراسیون فوتبال باید رقمی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دیگر به این مربی بلژیکی پرداخت کند. محکومیتی که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بوده است.

فدراسیون فوتبال: رای پرونده ویلموتس هنوز اعلام نشده است

صبح امروز صفی‌الله فغانپور رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در یک گفت و گوی تلویزیونی مدعی شد که رای پرونده شکایت ویلموتس شکسته شده و به سه میلیون یورو کاهش پیدا کرده است.

با این وجود فدراسیون فوتبال اعلام کرد: برخلاف برخی اخبار منتشرشده از منابع غیر رسمی و افرادی که هیچ سمتی در این خصوص ندارند تا کنون رای پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران از جانب دادگاه عالی ورزش اعلام نشده و در صورت اعلام رسمی این رای اطلاع رسانی لازم از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.

فدراسیون فوتبال از رسانه‌ها خواست اخبار مرتبط با فدراسیون را از منابع رسمی و اشخاص صاحب سمت در این خصوص پیگیری کنند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    1

    این پول زور را باید تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال از حساب شخصی خودش پرداخت کند نه اینکه از بیت المال پرداخت شود!

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      نه ازجیب شخصی میدن،نه ازبیت المال.مثل پرداخت قبلی ازشستا یعنی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که متعلق به قشر خاصی ازمحرومان جامعه هست پرداخت میکنند،ازهمان قشر بیچاره ای که دولت حقوق اونها را ۱۰ درصد افزایش داد والان ۴ماهه دارن هرروز جلو تامین اجتماعی ومجلس وکف خیابان حقشون رافریاد میزنند،ولی سرمیایه ۳۰ سالشون رادودستی میدن به جناب ویلموتس!وحالا باکمال پرروئی خودشون به خودشون تبریک میگن!

  • حیف
    0

    حیف که نمیشه کمیته انضباطی فیفا خرید ، کاشکی دادگاه ایران بود

  • شهروند
    1

    بله واقعاً جاى تبريك هم دارد! گروه تاج، ساكت و دوستان كه پاى قرارداد ويلموتس را امضا كردند علاوه بر 2 ميليون يورو كه از شستا قرض گرفتند و با اين 3 ميليون يورو جمعاً در مدت كمتر 6 ماه يعنى حدوداً ماهى 1 ميليون يورو به اين شياد كلاه بردار بايد پرداخت كنيم! چرا در اين رابطه مجلس و نهادهاى نظارتى ورود نمى كنند؟ چرا كميته فنى فدراسيون كه رأى به بركنارى سرمربى موفقى مانند اسكوچيچ (حداقل از نظر نتايج گرفته شده و صعود زود هنگام به جام جهانى) را ميدهد در مورد ويلتموس جلسه نگذاشت و حكم بركنارى قبل از فاجعه صادر نكرد؟!؟ چرا بعد از اين همه بدهى، هيچ نهادى آقاى تاج توضيح نخواست كه دوباره با كمال وقاهت كانديداى رياست فدراسيون فوتبال نشود؟!؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      1

      شیاد کلاهبردار؟؟؟ مگر چیزی بیشتر از مبلغ قرارداد خواست ، شیاد و کلاهبردار کسی که به قرارداد و قول و وعده عمل نمیکنه

  • ناشناس
    0

    اگه ازجیب خودتون هم می‌دادید می‌گفتید موفقیت، موفقیت رفتن جام جهانی بود که ربطی به ولخرجی‌های شما نداشت شما سعی میکنید پازل جام جهانی روطوری طراحی کنید که به نظر بیاد پول خرج کنیم میریم جام جهانی ولی این دفعه که با کمترین هزینه بهترین نتیجه روگرفتیم حالا کم آوردید میخواهید مربی عوض کنید ازبیت المال ولخرجی وپول پاشی کنید چون بااین مربی ارزان که به شما حال نمیده

  • جلال عامری
    1

    100 میلیارد واسه شما عددی نیست ولی میشه حداقل 50 مدرسه در سیستان ساخت

  • ناشناس
    0

    بله این پول مال اون بدبختیه که توسیستان و بلوچستان ی کلاس درس یا بهتربگم ی خودکارو مداد نداره گوش این فغانپور باید گرفت برداونجا اینهارو ببینه که تبریک یادش بره

  • جعفر صادق
    0

    این جریمه از حساب خود تاج باید پرداخت بشه اگر عدالتی وجود داشته باشه. هیچ بعید نیست خود تاج هم از همین سه میلیون دلار فسخ قرارداد ذینفع باشه با زد و بندی که با ویلموتس کرده.

  • ناشناس
    0

    حکومت بی حساب و کتاب و فقط دنبال حجاب است نه خرابی مملکت

  • ناشناس
    1

    طرف اروپایی بوده اشکال نداره .غرب زده ها نگران نباشند خودی بوده .

    نظرات شما -
    • 0

      آقای نامحترم،تمام ملت ایران می گویند بایستی این پول از سوی مقصرین پرداخت بشه نه از سوی مردم،گور پدر غرب و شرق،همه ما به فکر ایران و وطن هستیم

    • ناشناس
      0

      آفرین نه شرقی نه غربی سعارخالی نیست وقتی آقازاده نظام جمهوری اسلامی به شرق (روسیه ،چین)باج میده ولی یه سفر کوچولو هم به این دوکشورنمیره ولی تا دلت بخواد گرین کارت وتابعیت غربی داره بالاش هم اینا مرگ بر غربش گوش فلک رو کرمیکنه

  • سعید
    0

    پول این آشغال و باید از جیب اونهایی که قرار داد نوشته اند بدهند.

  • نگون بخت
    0

    خیلی جالبه!فوتبال!!!یه مشت مفت خور ومتکبر وبعضی هاشون بویی ازادب نبرده باید برن یه آشغال رو ازخارج ازکشور بیارند وبعداز۶ماه بااون نتایج افتضاح قطع قرارداد کنند ودستمزدش رو هم که حواله شرکت شستا کنند ومسئول شستاهم دست توجیب بازنشسته هابکنه ومبلغ کلانی راحق الناس کنه،این وسط یه مشت آدم بدبخت مستمری بگیر ضرراین کاررو بدن وتازه کسی هم جوابگو نیست.یعنی ازاین همه مدعی فوتبال یه نفرنیست که هدایت تیم ملی رابدست بگیره؟

  • عاشق غرب
    0

    از این حروم لقمه ی کثیف اروپایی توقعی نیست .من موندم اون احمق هایی که اینجوری مربی میارن و قرار داد می نویسند چه فکری کردند؟

    نظرات شما -
    • 6

      انسان باش و درست نظر بده،انسان خطا کار همه جا هست،ما باید مواظب باشیم سر ایران کلاه نره،چه شرق کثیف باشه چه غرب کثیف،پس از روی معده حرف نزن

    • ناشناس
      0

      یارو دنبال لقمه حروم اونم از مردم ایران بوده اروپایی که هست این کارش هم کار کثیفی هست .اونهایی که قرار داد رو نوشتند یا احمق هستند یا خائن . کدام این حرف ها دروغ بود ؟ حرف حق تلخه .هر کی حرف تلخ میزنه مشکل داره ؟

    • 0

      پشتشون به نظام گرمه یه بارخسارت بگیرن دیگه بعدیا غلط زیادی بکنن اگه اینجوری قرارداد بنویسن فساداینا وقتی کاملا روشن شدموقعی که با اسکوچیچ باکمترین هزینه به بهترین شرایط رفتیم جام جهانی خیلی خوشحال نشدن وبرکنارش کردن چون چیزی تهش نمی موند

  • فریبرز
    0

    اینها اصلا مهم نیست ، 3 میلیون یورو هم فدای سرتان ،مبلغ ناچیزی است ، با بزرگ کردن جریان حجاب اجباری و استفاده از توسری و روسری همه مشکلات حل میشود.

  • دبهل
    0

    حتما پسران ساکت وتاج شریکش بودند .خوشحالی ندارد .ورزشی که رامت دراون هست باید تعطیل گردد بع در سیستان وبعضی شهرهای ما مدرسه نیست ودرکانکس درس میخوانند .ایراین شده کشور رانت خواران ودزدان .

  • علی
    0

    کلا ما ایرانی ها دست بده مون خوبه ، کمک به کشورهای اطراف کمک ، به افراد خارجی ، دیشب اخبار رایزنان فرهنگیمون برای کل دنیا رو نشون میداد یه لشگر آدم بودند ، حقوق و مزایا به دلار حق ماموریت ، اسکان و ... حالا یه سیل تو یه منطقه کوچک بیاد زیر نویس کمک به سیل زدگان از تمام کانالهای صدا و سیما مدام تکرار میشه.

  • البرزی
    0

    جالبه تاج دوباره میخاد ریس فدراسیون بشه🤣🤣

    نظرات شما -
    • 0

      غلط کرده مرتیکه دوزاری خون آدم به جوش میاد بره گم شه بااین مدیریت شش کلاسش

  • مفردی
    0

    3 میلیون یورو بابت اشتباه تاج ، چرا باید از بیت المال پرداخت بشه ، ایشون بابت چه چیزی حقوق می‌گرفت؟ فقط گردن کلفتی ؟

  • ایران زمین
    0

    چرا همیشه بابت هر چیزی این ملت جریمه و تحریم میشوند؟!!

  • ناشناس
    0

    گند کاری شون را افتخار جلوه می دهند تا از دست عدالت بگربزند،تاج که قلبش درد می کرد،حالا خوب شده و باز هم فیلش یاد هندوستان کرده و می خواد رئیس بشه،این پول بایستی از سوی تاج و اطرافیانش پرداخت شود نه از جیب مردم ایران،چون آنها در انعقاد قرارداد قصور و کوتاهی کرده اند(در خوش بینانه ترین حالت)

  • ناشناس
    0

    خط فکری یا گروه مخوف که از قبل قرارداد اسکوچیچ چیزی بهشون نمی رسید فشار اورده بودن به زور کمیته فنی و .... یه نفر رو بعنوان سرمربی هول هولکی بیارن و خسارتی دیگر متوجه ی ملت کنند ، که تاکنون موفق نشدن . اگر یکبار مقصرین مشخص می شدن اونایی که اون سرمربی رو آوردن هیچ کاری هم نکرده این همه از ملت بدبخت باید هزینه بشه و کل خسارت رو از اون افراد نادان می گرفتن دیگه از این قراردادها بسته نمی شد ، البته حقمونه چون این سرمربی با هزینه کم بعنوان تیم اول آسیا به جام جهانی صعود کرده اینهمه بامبول سرش درآوردن

  • ناشناس
    0

    باید زودتر پول این مربی بدن بالا رفتن دلار مشکل میشه تا پروندش بسته بشه

  • علی
    0

    باید این پول را افرادی که مسبب انعقاد این قرارداد بوده اند بدهند نه از جیب مردم که در مشکلات اقتصادی هستیم.

  • ناشناس
    0

    چرا حق مردم به یک خارجی هیچ کاری نکرده می دهید آنهای اگر این 3میلیون یورو را از پول بیت المال پرداخت کند حق الناس به گردنشان هست باید جواب خدا ومردم را بدهند .با این پول می شد حداقل چند صد جوان صاحب خانه وزندگی شوند

  • عبدالله
    0

    چنان با اب وتاب می گوید موفقیت که انگار ریالی پرداخت نکرده اند !؟ این شیاد برای حضور شش ماهه در فوتبال ایران قبلا دو میلیون یورو نقدا گرفته و حالا هم به قول این اقای خودشیفته وخود متشکر ، قراره ۱۰۰ میلیارد تومان بگیره !؟ چرا ؟ چرا اقای نقدلی های مجلس که از صبح تا شام عمامه به زمین می کوبند و نعره می کشند در اینجاها سکوت می کنند ؟ مگر این پول ها از جیب فقرای کشور پرداخت نمی شود ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها