بازگشایی مقبره طلایی پله پادشاه فوتبال/ ویدئو

شش ماه پس از مرگ مردی که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین فوتبالیست تمام دوران شناخته می‌شود، مقبره طلایی‌ پله به روی عموم مردم بازگشایی شد.

بازگشایی مقبره طلایی پله پادشاه فوتبال/ ویدئو

پس از گذشت شش ماه از درگذشت پله، اسطوره فوتبال برزیل، مقبره وی در قبرستان نکروپولیس اکومنیکال شهر سانتوس برزیل درب‌هایش را برای بازدید عموم گشود. پله در روز ۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۲ در ۸۲ سالگی درگذشت.

بازدید‌کنندگان در این بنای ۲۰۰ متر مربعی تمثال‌هایی از این اسطوره را بر دیوار‌ها مشاهده می‌کنند. کف این ساختمان با چمن مصنوعی پوشیده شده و سقفش به رنگ آبی درآمده، همچنین تصاویری از افتخار آفرینی‌های پله بر دیوار‌ها نقش بسته است.

این مکان آخرین استراحتگاه پادشاه فوتبال جهان است که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین فوتبالیست تمام دوران شناخته می‌شود.

پله که در ۲۹ دسامبر در ۸۲ سالگی پس از مبارزه با سرطان درگذشت، در قبرستان اکومنیکال در سانتوس برزیل به خاک سپرده شد. این قبرستان ۱۴ طبقه است که رکورد جهانی گینس را برای بلندترین گورستان روی زمین در اختیار دارد.

مقبره طلایی پله روز دوشنبه به روی عموم مردم بازگشایی شد. دو مجسمه طلایی در اندازه واقعی از پله با نام مستعار "O Rei" (پادشاه) در ورودی مقبره او دیده می‌شود. مقبره طلایی پله در وسط اتاقی که در چمن مصنوعی فرش شده قرار دارد.

رونالدو رودریگز، ۴۴ ساله، تاجری که اولین بار در صف بازدید از مقبره بود، به همراه همسرش گفت: این از انتظارات من فراتر رفت. این مکان واقعاً زیبا است. امیدوارم گردشگران زیادی به دیدنش بیایند و کمی در مورد داستان پله و کار‌هایی که او برای سانتوس، برزیل و کل جهان رقم زد، آشنا شوند.

پله با نام اصلی ادسون آرانتس دوناسیمنتو، تنها بازیکن تاریخ است که سه جام جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰) را فتح کرده است.

او در طول بیش از دو دهه فعالیت خود با سانتوس (۷۴-۱۹۵۶)، نیویورک کاسموس (۷۷-۱۹۷۵) و تیم ملی برزیل رکورد ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند.

ادینهو، پسر پله، در حالی که اشک می‌ریخت، به خبرنگارانی که به مقبره او هجوم آورده بودند، گفت که خانواده هنوز برای کنار آمدن با از دست دادن پله تلاش می‌کنند.

او گفت:، اما ما همچنین از این همه محبت و احترامی که مدام در آن جاری است، بسیار مفتخر و خوشحال هستیم.

در حال حاضر، ورود به آرامگاه محدود به ۶۰ نفر در روز، از طریق فرم ثبت نام در وب سایت قبرستان است.

این گورستان همچنین دارای یک موزه خودرو است که اکنون شامل مرسدس بنز S-۲۸۰ است که این شرکت در سال ۱۹۷۴ به پله برای بزرگداشت هزارمین گل او هدیه داد.

این مقبره در کمتر از یک کیلومتری از ویلا بلمیرو، استادیومی که پله بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در آن بازی کرد، قرار دارد.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

 
 
حجم ویدیو: 110.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    فقط یک گنبد کم داره

  • ناشناس
    0

    ماهم اسطوره های ورزشیمان را ازطریق صدا وسیما مسخره یا ممنوع الخروج ویا محل کسب وکارشان را مورد حمله قرار میدهیم احترام بیشتر از این

  • ناشناس
    1

    ما تا دلت بخواد گنبد داریم ولی هیچکدام ایرانی نیستند و بی هویت روز به روز بیشتر میشوند و دردی هم دوا نمی کنند شاید دل دردی و رو دل را دوا کنند

  • سید
    1

    جناب ناشناس آب و هوا توی اینترداعش سعودی چطوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها