حمله طارمی به رکورد جهانبخش

مهدی طارمی در آستانه شکستن یک رکورد دیگر در فوتبال ایران است.

حمله طارمی به رکورد جهانبخش

البته خودش اراده‌ای در این کار ندارد بلکه باشگاه میلان است که می‌خواهد این رکورد را به نام طارمی بزند: «رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران». روزنامه ایران ورزشی امروز گزارشی در این باره منتشر کرده است.

این رکورد در اختیار علیرضا جهانبخش است. او وقتی که از آلکمار هلند با 19 میلیون یورو به برایتون رفت رکورد قبلی را که متعلق به سردار آزمون بود شکست. انتقال او از روبین‌کازان به زنیت با رقم 12 میلیون یورو، در زمان خودش گران‌ترین نقل و انتقال فوتبال ایران بود. بد نیست نگاهی به لیست گران قیمت‌ترین نقل و انتقالات بین‌المللی فوتبال ایران بیندازیم.

بعد از این دو مورد، می‌رسیم به اشکان دژاگه. او پس از دو فصل بازی برای فولام و در تصمیمی عجیب راهی لیگ ستارگان قطر شد. مبلغ انتقال او در آن مقطع بالغ بر 6 میلیون یورو بود که یک رکورد را میان بازیکنان ایرانی ثبت کرد.

کاوه رضایی در شارلروا گل‌های مهمی به ثمر رساند تا در نقل و انتقالات فصل 2019-2018 به بروژ برود. مبلغ انتقال هم رویایی بود، 5 میلیون یورو! مهدی طارمی هم در این لیست هست. در ریوآوه مهدی به قدری درخشان عمل کرد که خیلی زود پورتو برای شکار او دست به کار شد.

 مسئولان پورتو در رقابت با بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون، طارمی را با مبلغ 4 میلیون و 730 هزار یورو جذب کردند. انتقالی که امروز پنجمین جابه‌جایی گرانقیمت فوتبال ایران محسوب می‌شود.

مورد بعدی اللهیار صیادمنش است. درخشش در زوریا و گلزنی در لیگ اروپا مقابل لسترسیتی باعث شد تا هال سیتی به جذب او علاقه نشان بدهد.  

بعد از یک دوره قرضی، هال سیتی در نهایت الماس جوان ایرانی را با مبلغ 5/4 میلیون یورو جذب کرد. نام سامان قدوس هم در این لیست هست. باشگاه امی‌ین در لوشامپیونا در سال 2018 برای جذب قدوس وارد عمل شد و قدوس را با رقم 4 میلیون یورو شکار کرد.

 مسعود شجاعی در فصل 2009-2008، از الشارجه به اوساسونا رفت. رقم انتقال شجاعی به اوساسونا هم جالب بود. . 5/3 میلیون یورو. 

حالا نوبت علی دایی است. بعد از یک فصل بازی برای بایرن، هرتابرلین مشتری دایی شد و او را با رقم 7/2 میلیون یورو جذب کرد.

انتقالی که تا سال‌ها رکورددار جابه‌جایی بازیکنان ایرانی و حتی آسیایی بود. مورد بعدی باز هم متعلق به دایی است. بایرن مونیخ که از دیرباز تمام بازیکنان موفق فوتبال آلمان را شکار می‌کرد، با درخشش دایی در آرمینیا بیلفلد روی دایی دست گذاشت و او را با مبلغ 5/2 میلیون یورو به خدمت گرفت.

این روزها اما زمزمه انتقال طارمی به میلان بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد. انتقالی که می‌تواند رکوردشکن باشد. باشگاه پورتو پیشنهاد اول میلان را که 13 میلیون یورو بود رد کرده و حالا میلان قصد دارد پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش را ارائه کند.

مذاکرات بین میلان و پورتو از طریق ژرژ مندس در این روزها پیگیری خواهد شد و به نظر می‌رسد که روسونری به زودی با پیشنهادی نزدیک به 20 میلیون یورو مجدداً برای جذب مهدی طارمی اقدام کند و احتمالاً مدیران پورتو به این پیشنهاد پاسخ مثبت خواهند داد‌. طبق خبرهای اعلام شده میلان و طارمی به توافق سه ساله دست یافته‌اند که طبق این توافق، طارمی به ازای هر سال به طور خالص مبلغ سه میلیون یورو (150 میلیارد تومان) از میلان دریافت خواهد کرد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خداکمکت کنه،پسرپارسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها