لیگ شانزدهم زنان دیدنی‌تر از همیشه؛

زیباترین جام ایران سه مدعی دارد!

با انتخاب نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی تیم زنان سپاهان، حالا هر سه تیم مدعی کادرفنی خود را می‌شناسند.

زیباترین جام ایران سه مدعی دارد!

ظهر روز گذشته بعد از مدت‌ها کش و قوس، جنجالی‌ترین بمب نقل و انتقالاتی فوتبال زنان منفجر شد و نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی طلایی پوشان سپاهان انتخاب شد. با انتخاب اردلان، حالا هر سه تیم مدعی خاتون، سپاهان و شهرداری سیرجان که در ۶ سال گذشته همواره رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار داشتند؛ سرمربی‌های خود را شناختند.

مرضیه جعفری؛ ثبات راز موفقیت خاتون است

مرضیه جعفری سرمربی خوش نام خاتون بم از سال ۸۷ هدایت این تیم را بر عهده دارد و در این سال‌ها موفق شده است به همراه این تیم ۹ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی کسب کند. کسب ۹ قهرمانی در تاریخ ۱۵ ساله لیگ برتر زنان، خاتون را به پُرافتخارترین تیم فوتبال زنان بدل کرده است. از نام مرضیه جعفری همواره به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی نیز یاد شده اما تاکنون فدراسیون فوتبال این فرصت را در اختیار این مربی با اخلاق قرار نداده است. این مربی در تلاش است که در لیگ شانزدهم زنان، در نبرد با رقبای مدعی خود از عنوان قهرمانی خاتون دفاع کند و همچنین به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی بگیرد.

1919008

نیلوفر اردلان؛ یک چالش بزرگ این بار در مستطیل سبز

نیلوفر اردلان یکی از مطرح‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال و فوتسال زنان ایران است؛ اردلان که پیش از این سابقه سرمربی‌گری در تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۴ سال دختران را در کارنامه داشته است، در سه سال گذشته هدایت تیم‌های سایپا و سپس پیکان را در فوتسال به عهده گرفته بود! 
این مربی جوان در نخستین تجربه خود موفق شد با سایپا به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال دست پیدا کند و در دو سال متوالی بعدی، با پیکان قهرمان لیگ برتر و سوپرلیگ شد تا در عرصه مربیگری فوتسال، عملکرد درخشانی از خود نشان داده باشد. نکته عجیب این است که اردلان پس از قهرمانی با پیکان ناگهان تصمیم به کوچ گرفت و فوتسال را به مقصد فوتبال ترک کرد. او پیش از این در گفت‌و‌گو با “ورزش سه” گفته بود که به دنبال یک چالش جدید است و جاه‌طلبی او، سپاهان را پیش از آغاز لیگ در قامت مدعی ظاهر خواهد کرد. باید دید که سپاهانی که سال گذشته موفق شد با هدایت مریم ایراندوست نایب قهرمان لیگ برتر شود در لیگ شانزدهم تحت هدایت اردلان چه رتبه‌ای کسب خواهد کرد.

1919009

مریم ایراندوست؛ سیرجان فقط قهرمانی می‌خواهد!

مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان، که بعد از برکناری از تیم ملی، سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده داشت؛ فصل نسبتا خوبی را با این تیم تجربه کرد و طلایی پوشان را برای نخستین بار به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر زنان رساند. 
اما بعد از اتمام لیگ بود که مدیران سپاهان به ایراندوست اعلام کردند قصد بومی‌گرایی دارند و در نتیجه او به پیشنهاد شهرداری سیرجان پاسخ مثبت داد.
شهرداری سیرجان فصل گذشته بعد ار واگذاری نتیجه در دربی کرمان به خاتون بم، دچار تحولات زیادی شد. مدیران این باشگاه بعد از هفت سال به همکاری با مریم جهان نجاتی پایان دادند و حالا ایراندوست به خوبی می‌داند که فقط قهرمانی، مدیران این تیم را راضی خواهد کرد.

1919010

بدون شک حضور سه مربی کاریزماتیک و نام آشنای فوتبال زنان در لیگ شانزدهم، به جذابیت‌های این لیگ خواهد افزود. لیگی که بعد از مسابقات تیم ملی از نیمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها