ابراهیمی: ارنج تیم ملی مقابل قطر اشتباه بود/ به قلعه‌نویی تا جام جهانی فرصت دهید

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد اگرچه تیم ملی در قطر ناکام ماند ولی باید به کادر فنی حال حاضر فرصت دهیم.

ابراهیمی: ارنج تیم ملی مقابل قطر اشتباه بود/ به قلعه‌نویی تا جام جهانی فرصت دهید

ناصر ابراهیمی در خصوص عملکرد تیم ملی ایران مقابل قطر اظهار داشت: قابل پیش بینی بود که بازی سختی در پیش داشته باشیم. قطر مدافع دو قهرمانی پیاپی آسیاست و از امتیاز میزبانی هم بهره می‌برد و همه کار هم کردند تا از میزبانی خودشان به بهترین شکل استفاده کنند و به ما ضربه بزنند. جو سنگینی هم در ورزشگاه حاکم بود و از قبل مشخص بود کار راحتی مقابل این تیم نداریم. 

وی افزود: سوای همه مواردی که گفتم ما در این بازی هم بدشانس بودیم و هم اشتباهاتی داشتیم. ترکیب اولیه می‌توانست بهتر چیده شود و بازیکنی مثل مهدی قایدی هم به درد این بازی می‌خورد. تعویض‌ها دیر انجام شد و در کل برخلاف بازی با ژاپن که ما ارنج خوبی برای مقابله با حریف داشتیم در این دیدار اصلا روش خوبی مقابل قطر به کار نگرفتیم. بدشانس هم بودیم چرا که می‌توانستیم بازی را برگردانیم و خصوصاً ضربه تیر دروازه علیرضا جهانبخش اوج بدشانسی ما بود. در هر صورت امسال هم در جام ملت‌ها چیزی نشدیم و حسرتمان ادامه دار شد. 

پیشکسوت فوتبال در مورد ادامه فعالیت تیم ملی با کادرفنی توضیح داد: با وجود انتقاداتی که به کادرفنی دارم به نظرم باید با امیر قلعه‌نویی ادامه دهیم و تا پایان جام جهانی به او فرصت دهیم. این تیم نیاز به پوست اندازی دارد و برخی بازیکنان وقت خداحافظی شان رسیده و نیاز به ورود نفرات جوان‌تر داریم. کادرفنی باید حفظ و البته تقویت شود تا با قدرت بیشتری در راه مقدماتی جام جهانی ادامه دهد و نظر من حفظ و حمایت از سرمربی فعلی است. 

وی افزود: در فرصت کمی که وجود داشت این تیم را خوب جمع و جور کردند و اگر فرصت بیشتری داشته باشند پتانسیل موفق شدن را در این مجموعه می‌بینم. نباید احساساتی عمل کنیم و تصمیم اشتباه بگیریم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناامید
    0

    آقای قلعه نویی درحد تیم ملی نیست جام جهانی رو هم به باد میده خواهید دید.

  • ناشناس
    0

    ارنج آقای قلعه نویی مقابل قطر اشتباه بود، سیستم و تاکتیک ایشان نیز غلط بود. در بازی های قبلی نیز همین‌گونه بود. بجز دیدار مقابل فلسطین، بازی ما با هنگ کنگ نیز به مشکل خورد، از شکست در مقابل سوریه نیز به سختی فرار کردیم. مقابل ژاپن نیز در نیمه اول نزدیک بود سناریو و تراژدی تلخ دور قبل تکرار شود که علاوه بر این که کمی بخودمان آمدیم و خودِ روزهای خوبمان شدیم، این بار شانس نیز با ما یار شد و به لطف یک پنالتی باد آورده در آخرین دقیقه بازی، طلسم شکست های سریالی در مقابل ژاپن را شکستیم.
    ولی تیم ما بسیار نوسان داشت و بازی ها و نیمه بازی ها را یک در میان؛ بد و خیلی بد و خوب و گاهی خیلی خوب به نمایش گذاشت. مقابل قطر نیز علاوه بر مشکل بزرگ ارنج نامناسب و سیستم و تاکتیک کاملا غلط، بزرگترین و اصلی ترین مشکل فوتبال ما این باز نیز گریبانگیرمان شد و باز هم بسیار با ترس و عدم اعتماد به نفس بازی کردیم و شد آنچه نباید می شد. یک ضرب‌المثل ایرانی می گوید: ترس برادر مرگ است! که برای تیم ایران همینگونه هم شد.
    در هر صورت با آقای قلعه نویی افقی پیش روی فوتبال ایران نیست. آخرین حد توان و دانش ایشان همین است. اصلا انتخاب دوباره او از ابتدا غلط بود. چطور قطر مربی بزرگی مانند کی روش را یکی دوماه قبل از مسابقات تعویض می کند و با مربی جدید و اسپانیایی خود از یک تیم رو به افول که ۴ گل از تیم ایران در مسابقات چهارجانبه اردن خورد ناگهان به یک مدعی قهرمانی در آسیا بدل می شود. پس نقش مربی اینقدر اهمیت دارد. به تعبیر خود آقای قلعه نویی با اندکی تغییر؛ مربی خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است.
    در یک کلام تیم ما نیاز مبرم به تغییر نسل و تعویض مربی و کادر فنی و استخدام مربی بزرگ خارجی از کشورهای صاحب فوتبال جهان مانند: اسپانیا، ایتالیا و فرانسه دارد و فوتبال ما نیز نیاز به بازنگری و تغییر و تقویت زیرساخت ها و یافتن علل ترس ما از رویارویی با تیم های آسیایی بخصوص در زمان قرار گرفتن در شرایط مسابقات جام ملت های آسیا بویژه در مرحله نیمه نهایی و لب مرز فینال دارد.

  • هموطن
    0

    دیگه باختیم ولی یه چیزی تو دلم ميگه قطری‌ها دوپینگ نکردن بودند بخصوص اکرم عفیف به نظرم پیگیر بشین بد نيست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها