رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان اعلام کرد

کاهش تعداد سهمیه های دوومیدانی نابینایان در پارالمپیک به خاطر دوپینگ!

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از کاهش تعداد سهمیه‌های دوومیدانی در پارالمپیک پاریس خبر داد و گفت: هرچند هنوز دوپینگ امیر خسروانی به صورت قطعی اعلام نشده، اما با تایید دوپینگ او با ۵ ورزشکار در پارالمپیک پاریس حضور پیدا خواهیم کرد.

کاهش تعداد سهمیه های دوومیدانی نابینایان در پارالمپیک به خاطر دوپینگ!

محمدرضا مظلومی با اشاره به اعزام سه رشته جودو، دوومیدانی و گلبال مردان به پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: در دوومیدانی ۶ سهمیه پارالمپیک کسب کرده بودیم که با مثبت اعلام شدن دوپینگ امیر خسروانی فعلا امکان شرکت در اردوهای آماده سازی را ندارد و محروم است تا زمانی که دوپینگ وی قطعی و مدت محرومیتش از سوی ستاد ملی میارزه با دوپینگ اعلام شود.

وی گفت: البته برای افزایش تعداد سهمیه‌های خود در دوومیدانی خرداد سال آینده مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم که این رقابت‌ها چون زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می‌شود کسانی که بتوانند حد نصاب رکورد ورودی را کسب کنند این شانس را دارند که در لیست نفرات اعزامی به پارالمپیک پاریس قرار بگیرند.

مظلومی از مهدی اولاد، امیرحسین علیپور، علی پیروج، هاجر صفرزاده و سجاد نیک پرست به عنوان دوومیدانی کاران اعزامی به پارالمپیک پاریس نام برد.

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان همچنین درباره وضعیت تیم ملی گلبال مردان برای شرکت در پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: هر چند تیم گلبال مردان سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده اما هنوز وضعیت این رشته برای اعزام از سوی کمیته ملی پارالمپیک مشخص نیست. البته اردوهای آماده سازی این رشته برای حضور در پارالمپیک در حال برگزاری است و در حال حاضر تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد، امیدوارم شرایط اعزام این رشته به پارالمپیک پاریس فراهم شود.

وی در پایان درباره انتقاد یکی از دوومیدانی کاران برای دعوت نشدن به اردوی تیم ملی و واریز ۳۰ میلیون تومان برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: تنها دوومیدانی کارانی تحت حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک هستند که رنکینگ یک تا سوم جهان را کسب کرده باشند. ما از تمام ورزشکاران برای شرکت در مسابقات انتخابی حمایت می‌کنیم و اگر کسی ادعای حضور در تیم ملی را دارد در مسابقات قهرمانی کشور که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک است می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌ای شرکت کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها