سالی رویایی با قهرمانی در آسیا، جهان و حالا المپیک؛

فوتسال ناشنوایان ایران با شکست ژاپن قهرمان شد

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران با پیروزی برابر ژاپن به عنوان قهرمانی مسابقات المپیک زمستانی ترکیه 2024 دست یافت تا سال 1402 را با طلایی‌ترین شکل ممکن به پایان برساند.

فوتسال ناشنوایان ایران با شکست ژاپن قهرمان شد

تیم‌های ملی فوتسال ناشنوایان ایران و ژاپن در حالی ساعتی پیش در فینال مسابقات المپیک زمستانی ترکیه به مصاف هم رفتند که هر دو کشور در یک دهه‌ اخیر، جدال‌های کلاسیک و گوناگونی را در تمامی رشته‌های ورزشی برابر یکدیگر داشتند. به خصوص که چندی پیش تیم ملی فوتبال ایران با شکست ژاپن رویای قهرمانی آن‌ها را بر باد داده بود. اگرچه تیم ملی فوتسال ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا 2022 و تیم ملی والیبال این کشور مقابل ایران به برتری رسیده بودند و همه این‌ها جذابیت فینال ناشنوایان را دوچندان می‌کرد.

تیم ملی ناشنوایان ایران در رشته فوتسال به عنوان اَبرقدرت دنیا یاد می‌شود و در ماه‌های اخیر، قهرمانی در آسیا و جام جهانی را به ویترین افتخارات پرشمارش اضافه کرده است که حالا با پیروزی 3 بر یک برابر سامورایی‌ها، اولین افتخار المپیک زمستانی را هم بدست آورد.

دیدار فینال در ارزروم ترکیه و میان تشویق تماشاگران ایرانی حاضر در سالن پیگیری شد که در پایان شاگردان رضا داورزنی با هتریک علی‌رضا مختار آبادی به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافتند و این موفقیت را به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان تقدیم کردند.

فوتسالیست‌های ناشنوای ایران در مسابقات المپیک زمستانی ترکیه در مرحله گروهی، ایتالیا و هلند را شکست دادند و مقابل ترکیه میزبان به تساوی رسیدند و به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شدند. مردان افتخارآفرین داورزنی پس از پیروزی مقابل الجزایر به نیمه‌نهایی صعود کردند و با شکست برزیل، به فینال مسابقات راه یافتند که در دیدار پایانی نیز با سربلندی از مصاف با ژاپن به ایران باز خواهند گشت.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها