سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد:

خروج ۲ دوومیدانی‌کار از رنکینگ المپیک پاریس/ اروپا ویزا نمی‌دهد

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی از خروج دو دوومیدانی‌کار ایران از رنکینگ سهمیه المپیک خبر داد و اعلام کرد برای بازگشت دوباره این ورزشکاران به رنکینگ مسابقات مختلفی در نظر گرفته شده است.

خروج ۲ دوومیدانی‌کار از رنکینگ المپیک پاریس/ اروپا ویزا نمی‌دهد

حدود سه ماه تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان باقی مانده است و ورزشکاران در رشته‌های مختلف در حال آماده‌سازی و یا کسب سهمیه هستند. در رشته دوومیدانی هم تعدادی از ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک از طریق رنکینگ را دارند که فدراسیون در حال برنامه‌ریزی برای آنهاست تا با اعزام‌شان به مسابقات مختلف و کسب امتیازات لازم سهمیه المپیک پاریس را به دست بیاوردند.

پژمان معتمدی، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت ورزشکارانی که شانس کسب ورودی المپیک دارند گفت: در حال حاضر حسین رسولی و مهدی پیرجهان به دلیل اینکه در هیچ مسابقه‌ای از آغاز سال حضور پیدا نکرده‌اند و سایر رقبا دائما در مسابقات گوناگون حضور دارند از رنکینگ سهمیه خارج شده‌اند و آخرین رکوردشان به بازی‌های آسیایی برمی‌گردد. برایشان چند مسابقه در نظر گرفته‌ایم تا دوباره به رنکینگ برگردند.

او در مورد برنامه حسین رسولی بیان کرد: مسابقات ازبکستان، قزاقستان، قهرمانی کشور و جایزه بزرگ پرتاب‌های کره‌جنوبی رقابت‌هایی است که رسولی در آنها شرکت می‌کند. امتیاز این مسابقات به امتیاز جهانی این ورزشکار اضافه خواهد شد و دوباره به رنکینگ برمی‌گردد، یعنی خیلی از رنکینگ دور نیست و شانس زیادی برای ورود به المپیک دارد اما باید به مسابقات اعزام شود.

معتمدی در مورد مهدی پیرجهان هم گفت: این ورزشکار در رتبه ۴۱ قرار دارد و آخرین نفری که از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را می‌گیرد، نفر چهلم است. بنابراین از رنکینگ سهمیه دور نیست. او در مسابقات قطر، غرب آسیا، قزاقستان و قهرمانی کشور شرکت می‌کند تا دوباره به رنکینگ برگردد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه مسابقات مدنظر از A تا D سطح‌بندی شده‌اند، تاکید کرد: امتیاز این مسابقات با هم فرق دارند و ما ورزشکارانمان را فقط به مسابقات سطح B  و C می‌فرستیم چون مسابقات A دعوتی هستند و بچه‌های ما دعوت نشده‌اند. از طرفی مسابقات سطح D هم امتیازی ندارند و اگر ورزشکاران را اعزام کنیم، هزینه کرده‌ایم بدون اینکه امتیازی برایمان محاسبه شود.

او در پاسخ به این سوال که به جزء فرزانه فصیحی سایر ورزشکارانی که در سهمیه المپیک هستند، برنامه‌ای برای برپایی اردوی خارجی در کشورهای اروپایی دارند، بیان کرد: خیر چون وقتی ویزا نمی‌دهند، نمی‌توانیم روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. باید روی کشورهایی برنامه‌ریزی کنیم که به مشکل برنخوریم. الان برای یونان و بقیه مسابقات اروپا به ما ویزا نداده‌اند بنابراین باید مسابقات جایگزین را در نظر بگیریم که موفقیت ورزشکار به تعویق نیفتد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در مورد عملکرد تیم ۹ نفره اعزامی به قهرمانی جوانان آسیا، گفت: انتظارمان از تیم اعزامی بالا بود. البته گزینش این تیم در زمان من نبود و در نفرات اعزامی خیلی دخل و تصرف نداشتم. تصمیم کمیته فنی بود و بر همان اساس هم اعزام شدند اما در عین اینکه از تاریخ‌سازی در دوی ۴۰۰ متر مانع خوشحال شدیم، اما انتظار بیشتری از این تیم می‌رفت. البته به آنها حق هم می‌دهم چون مسابقه آخرشان بازی‌های آسیایی داخل سالن بود و تجربه حضور در مسابقات فضای باز را در سال جاری نداشته‌اند. به آنها حق می‌دهم اما انتظار بیشتری داشتم.

او در واکنش به اینکه آیا برنامه‌ای برای حمایت از مهدی هفت‌چشمه وجود دارد که هر بار در قهرمانی آسیا مدال کسب کرده است، بیان کرد: ما در دوران سرپرستی هستیم و نهایت باید تا یک ماه دیگر مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. در این شرایط باید ورزشکارانی را حفظ کنیم که برای المپیک شانس دارند تا زمان را از دست ندهند.

معتمدی ادامه داد: در زمانی کلیدی و بحرانی قرار داریم و باید در اکثر مسابقات پرامتیاز و مورد تایید فدراسیون جهانی شرکت کنیم. بنابراین گام اول تمرکز روی ورزشکاران المپیکی و سپس روی سایر ورزشکاران است. در عین حال باید امور مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی را هم دنبال کنیم.

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون به مدال‌آوران قهرمانی جوانان آسیا پاداش می‌دهد، گفت: حتما در هیات رئیسه مطرح می‌کنیم و پاداش می‌دهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها