مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

۱۰۰ هکتار جنگل کرمانشاه با نهال‌کاری احیا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، صیانت از جنگل‌های زاگرس را از اولویت‌های این اداره کل دانست و گفت: احیا و غنی‌سازی جنگل با نهال را در سطح ۱۰۰ هکتار با پیشرفت ۱۰۰ صددرصدی به اتمام رساندیم.

۱۰۰ هکتار جنگل کرمانشاه با نهال‌کاری احیا شد

ان شالله کولانی روز چهارشنبه با بیان اینکه منابع طبیعی استان با تلاش بی‌وقفه تیم‌های کارشناسی و جلب مشارکت مردم به دنبال حفظ و نگهداری جنگل های استان است، افزود: مراقبت و نگهداری از مناطق احیایی استان در سطح ۳۷۰ هکتار عملیاتی شده و اکنون پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

وی همچنین توضیح داد که در زمینه شناسایی محدوده، تهیه نقشه، انتشار آگهی و قرق را در ۲۲ ذخیرگاه در سطحی معادل پنج هزار و ۲۸۶ هکتار به منظور حفاظت از گونه‌های ارزشمند جنگلی و ذخایر ژنتیکی عملیاتی کردیم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گفته او، عملیات اصلاحی و پرورشی نیز در سطح هزار و ۱۱۰ هکتار انجام شده و اکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه در ادامه گفت: در اجرای پروژه مدیریت محاوط بذرگیری نیز در سطح ۴۰ هکتار اقدامات خود را انجام داده ایم که پیشرفتی ۱۰۰ درصدی داشته است.

کولانی افزود: صیانت از جنگل‌ها که بستر حیات بشر هستند وظیفه ای همگانی است و می‌طلبد تمام آحاد مردم و مسوولان در آن سهیم بوده و دین خود را ادا نمایند که هر خدمتی در این زمینه تضمینی خواهد بود برای زندگی بهتر تمامی نسل‌ها که در مقابل آنها مسوول بوده و هستیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها