جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان کمک مردمی در استان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان کمک مردمی در شهرستان‌ها در راستای اجرای طرح کمک مومنانه در استان کرمان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان کمک مردمی در استان کرمان

سردار حسین معروفی ظهر امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه مراسم بارگیری و توزیع اجناس «کمک مومنانه»، این رزمایش را برگرفته از مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: اگر اکنون شهید حاج قاسم سلیمانی زنده بودند مطمئنا این اقدام مومنانه را انجام پیگیری می کرد و امروز این رزمایش را در لشکری آغاز کردیم که بنیان آن را این مرد بزرگ بنا نهاده بود که مایه شرف، عزت و سربلندی ما در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن در جهان بود و اینجا میعادگاه شهدای ثاراللهی ماست.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در بحث «کمک مومنانه»، تصریح کرد: پس از این دستور قرارگاه‌هایی در سطح کشور و همچنین در استان کرمان با عنوان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل و نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و با همکاری سپاه پاسداران نقلاب اسلامی با هماهنگی استانداران، فرمانداران و امامان جمعه در سطح شهرستان‌ها شروع به شناسایی نیازمندان کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که شناسایی افراد نیازمند از طریق پایگاه محوری، مسجد محوری و محله محوری صورت پذیرفته، اظهار کرد: تاکنون ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار در استان که به‌ واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا شغل و معیشت آنها دچار مشکل شده و مورد حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: با هماهنگی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفان، ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی در قالب ۵۰۰ تن در راستای اجرای مرحله اول این طرح برای استان کرمان ارسال کردند و همچنین در شهرستان‌ها با محوریت مساجد و امام جماعت‌ها و ائمه جمعه نیز ۱۶ هزار بسته معیشتی دیگر جمع‌آوری شده که به این کاروان ملحق خواهد شد و این بسته‌های معیشتی در بین افراد آسیب دیده از کرونا ویروس به صورت هدیه توزیع خواهد شد.

معروفی با اشاره به اقلام کاروان ۵۰۰ تنی عنوان کرد: این کاروان شامل ۲۳۵ تن برنج، ۹۴ تن گوشت مرغ، ۵۹ تن گوشت قرمز، ۳۷تن رب گوجه فرنگی، ۳۶ تن روغن، ۲۳ تن ماکارانی و ۱۶ تن خرما است که ارزش ریالی کل این کاروان ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و ارزش هر بسته معیشتی ۳۶۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه این رزمایش در کنار کمک‌های نهادهای حمایتی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: رزمایش کمک مومنانه در دو مرحله در سطح کشور و استان کرمان اجرایی خواهد شد ضمن آنکه یک بسته ویژه معیشتی نیز برای مناطق سیل‌زده استان کرمان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان کمک مردمی در شهرستان‌ها در راستای اجرای طرح کمک مومنانه در استان کرمان خبر داد و اعلام کرد: تاکنون در قرارگاه‌های شهرستانی ما که با هماهنگی ائمه جمعه، مسئولین اجرایی و با محوریت مساجد و پایگاه‌های مقاومت اجرا می شود، ۴۱۹ میلیون تومان کمک نقدی و ۳ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان کمک های غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام "حسن علیدادی‌سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان نیز در مراسم گفت: به افرادی که به پیام مقام معظم رهبری جواب مثبت دادند، تبریک می‌گویم.

وی با برشمردن کارهای ارزشمند سپاه انقلاب اسلامی در طول دوران انقلاب تاکنون بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حقیقتا هر زمان مردم مشکلی داشتند و هر جا نیازی بود در خط مقدم از آغاز تا پایان کار ایستاده و کمک می‌کند و اقدمات سپاه پاسداران در زمان حوادثی همچون زلزله‌ها، سیل‌ها و سایر بحران‌ها مهر صحت این ادعا است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها