۱۳۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای استان کرمان نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از نصب و راه‌اندازی ۱۳۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای ارتباطی استان در آینده نزدیک خبرداد.

۱۳۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای استان کرمان نصب می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از کرمان ، خداداد مقبلی صبح امروز در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از راهداران و رانندگان برتر استان کرمان با گرامیداشت این هفته اظهار‌داشت: در جهان امروز حوزه حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی هر جامعه در توسعه اقتصادی و تحول آن جامعه است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز صنعت حمل و نقل نقش تعیین کننده‌ای در انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشت گفت: ایثارگری و رشادت رانندگان در دوران دفاع مقدس سبب ثبت این روز تاریخی در کشور شد.

وی با قدردانی از همه کسانی که در عرصه حمل و نقل تلاش می‌کنند افزود: حمل و نقل نقش موثری در چرخه اقتصادی هر کشوری دارد.

مدیرکل حمل و نقل استان کرمان با اشاره به گزارش هشت ماهه حمل و نقل استان کرمان تصریح کرد: سه پایانه حمل و نقل بار، هفت پایانه مسافری و 28 مجتمع خدمات رفاهی، 173 شرکت و موسسه باری، 62 پایگاه امداد و نجات در شمال استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل در حوزه اشتغالزایی نقش به سزایی دارد گفت: هزار و570 نفر در حوزه اتوبوسرانی، 23هزار نفر در حوزه بار و در مجموع 30 هزار نفر اشتغال مستقیم و 49 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم در حوزه حمل و نقل مسافر و بار در سطح استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه سالجاری 18 میلیون و 750 هزار تن بار در سطح استان جابجا شده است گفت: شهرستان سیرجان 59 درصد از جابجایی بار استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ناوگان فعال باری 11 هزار دستگاه دارد که حدود 4 درصد از سهم کشور را به خود اختصاص می‌دهد گفت: 16 هزار و 282 نفر از رانندگان در استان کرمان در حوزه بار فعال هستند که بیشترین تعداد مسافر جابجا شده از مبدا کرمان به خراسان رضوی بوده است.

وی از وجود سه هزار و 580 سواری کرایه ، 509 اتوبوس عمومی و 671 دستگاه مینی‌بوس در استان خبرداد و گفت: ناوگان سواری هشت درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 825 نفر رانندگان وسایل نقلیه عمومی در استان کرمان فعالیت می‌کنند گفت: عمر اتوبوس‌های عمومی 11 سال است که در این حوزه وسایل حمل و نقل نوسازی شده هستند و سهم استان کرمان در جابجایی مسافر در سالجاری 3.2 درصد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری راه‌ها و شبکه راهی استان گفت: بیش از نه هزار کیلومتر شبکه راهی در استان کرمان وجود دارد که نگهداری و ایمن‌سازی آن برعهده راهداری است.

وی با گرامیداشت یکم دی‌ماه روز راهدار و با بیان اینکه از ابتدای زمستان راهداران به طور شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر استان فعالیت می‌کنند تا شهروندان سفر خود را به سلامت به پایان برساند گفت: پلیس‌راه نیز در کنار راهداران خدمات جاده‌ای را به مردم ارائه می‌دهد .

وی از وجود 22 گردنه برفگیر و 22 راهدار خانه در استان کرمان خبرداد و افزود: بیش از 500 کیلومتر مسیر شن‌گیر در شمال و شرق استان وجود دارد.

وی از روکش آسفالت 240 کیلومتر، شانه‌سازی 375 کیلومتر، 17 کیلومتر اجرای چیپ‌سیل ، 70 هزار متر درزگیری آسفالت و 400 کیلومتر فوکسیل و کف‌سازی پل‌ها‌ در جاده‌های استان خبر داد و افزود: هشت هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی در سطح جاده‌ها، آشکارسازی 223 نقطه حادثه‌خیز، نصب هشت هزار و 900 تابلو خطرنما را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهداری استان عنوان کرد.

مقبلی با اشاره به اینکه علاوه بر مجتمع‌های خدماتی شش استراحتگاه موقت در سطح جاده‌های شمال استان احداث شده است گفت: 130 دستگاه دوربین علاوه بر 23 دستگاه قبلی در محورهای ارتباطی استان در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها