منطقه شکار ممنوع ریگان مصوب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت:منطقه شکار ممنوع ریگان برای جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات وحشی ، مصوب شد.

منطقه شکار ممنوع ریگان مصوب شد

حمزه ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته وشرایط ، منطقه شکار ممنوع به مساحت ۸۰ هکتار در شهرستان ریگان مصوب شد.

وی عنوان کرد: براساس این مصوبه و جهت جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات وحشی با هر گونه شکار در این منطقه برابر قوانین شکار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره محیط زیست ریگان اظهار کرد: شکار بی رویه حیوانات وحشی مهم‌ترین دلیل انقراض و مهاجرت گونه‌های با ارزش جانوری است که می‌تواند صدمات جدی به چرخه طبیعت وارد کند.

ابراهیمی عنوان کرد:با توجه به اقلیم و آب و هوای کوهستانی، شهرستان ریگان دارای مناطق متعدد برای زیست گونه‌های جانوری است که جهت جلوگیری از شکار نیازمند حراست و مراقبت ویژه هستند.

وی بیان داشت: زیستگاه‌های طبیعی و منحصر شهرستان ریگان محل زیست انواع جانوران و پرندگان وحشی از قبیل: پلنگ، کاراکال، قوچ و میش، گرگ، مار دو شاخ، سوسمار دم تیغی ایرانی، کبک، تیهو، روباه و انواع پرندگان وحشی است.

رئیس اداره محیط زیست ریگان بیان داشت:منطقه شکار ممنوع شهرستان ریگان از مناطق کوهشاه ریگان آغاز وتا هلیله‌ای پاسرخ ادامه دارد.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد : با اجرایی شدن این امر، گامی دیگر در جهت حفظ و حراست هر چه بهتر و بیشتر این منطقه برداشته شود.

وی افزود: خشکسالی‌های پی در پی در مناطق کوهستانی ریگان باعث شده است که به وحوش شهرستان آسیب‌هایی وارد شود که ما در صدد حمایت از گونه‌های نادر جانوری در این شهرستان هستیم.

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد که قطب زیستگا‌های جانوری شرق استان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها