فعالان بازار برنج:

ممنوعیت واردات برنج لغو نشده/ کشاورزان نگران نباشند

ممنوعیت واردات برنج لغو نشده و مباحث مطرح شده در این زمینه، اشتباه رسانه‌ای بوده است.

ممنوعیت واردات برنج لغو نشده/ کشاورزان نگران نباشند

در حالی که برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری از لغو ممنوعیت واردات برنج خبر می‌دهند، فعالان بازار برنج این خبر را تکذیب و عنوان کردند: "کشاورزان داخلی به هیچ وجه نگران نباشند."

ماجرا از این قرار است که انجمن واردکنندگان برنج درخواست لغو ممنوعیت واردات یا کاهش مدت زمان آن را از چهار ماه به دوماه داده بودند که معاون اول رییس جمهور نیز در پاسخ به این درخواست در نامه‌ای اعلام کرده اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

در این نامه به هیچ عنوان به لغو ممنوعیت واردات اشاره تشده و تنها از وزارت جهاد کشاورزی درخواست بررسی شده است؛ بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید مسأله را بررسی کند و در صورتی که این وزارت خانه به نتیجه برسد تا ستاد تنظیم بازار آن را بررسی کند.

همچنین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارت جهاد کشاورزی با توجه به آغاز برداشت برنج داخلی فعلا با این مسأله مخالف است و میان معاونت بازرگانی این وزارت خانه با معاونت زراعت و معاونت اقتصادی و برنامه ریزی در این خصوص اختلاف جدی وجود دارد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • امیرحسین پاکذات
    0

    چند سال پیش تولید برنج بیشتر هم بود چون خیلی ها شالیزارها را تبدیل به باغ مرکبات و هلو کردند و خیلی ها ویلا ساختند انبار شدن برنج نشانه فقر در جامعه است با وارد نکردن برنج نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه مردم آسیب می‌بینند همینطوری کسی جرات رفتن به رستوران را نمیکنه چه برسه برنج وارد نشه این روزها صف نانوایی شلوغ تر است ملت فقیر شدن و این فقر ادامه دارد

  • ناشناس
    4

    واردات برنج به کشور را افزایش دهید.. چخبر است این همه گرانی برنج داخلی..مردم توان خریدن ندارن قیمتهارا ارزان کنیدباتشکر

  • دیوانه
    0

    احسنت فروشندگان فهمیدندبرنج ارزان نمی‌شود خوب خبرشان کردید

  • گیله مرد
    0

    کشاورزان داخلی به هیچ وجه نگران نباشند."؟؟؟؟ آقا شما انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی.. کشاورزهای شمالی هنوز نتونستند برنجای پارسال رو بفروشن اصلا مشتری نیست ماشاا..دولتی ها هم سرشون رو کردن زیر برف...

  • مملکت رو به فنا
    0

    کشاورزان نگران نباشند مسئولین محترم با وجود کمبود تولید برنج داخلی برای نیاز کشور واردات را ممنوع کرده اند و بزودی میتوانند برنج کیلو دویست هزار تومان بفروشند . و همانطور که الان مردم مرغ کیلویی 110 هزار تومانی میخرند و حرفی نمیزنند برنج دویست هزار توامنی و گوشت پانصد نیم میلیونی هم نمیتواند صدایشان را در بیاورد .

  • ناشناس
    0

    ممنو یت برنج بایدمثل سال‌های گذشته ممنوع باشدکشاورز زحمت کشیده سم کود دولت چندین کرده بعد زحمتی کشاورز کهکشاورز میکشه جان آدم گرفته میشه آخرش ًضرر هم بکنه خواهش میکنم بفکر کشاورز باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها